Актьорът Роланд Кох няма роднинска връзка с министър-председателя на провинция Хесен, макар че имат едно и също собствено и фамилно име
Има българска следа и в творческата биография на Роланд Кох (Маркус фон Райнберг в сериала „Династия Райнберг”). Близнаците Александър и Константин Владигерови създават музиката за спектакъла му „Дванадесета нощ'' във виенския Бургтеатър (2005).
Търсено режисьорско решение било на сцената да има братя близнаци и те да свирят на живо по време на спектакъла. Така Александър и Константин попадат в трупата на представлението.
Братята се шегуват, че със зелените екстравагантни сака, каквито са били техните театрални костюми са приличали на крокодили. Това става 73-години по-късно, когато през 1932 г. техният дядо
Панчо Владигеров създава музиката за същата Шексирова комедия в Берлин
под режисурата на Макс Райнхарт . Александър и Константин възприемат това събитие като „наследствена приемственост” в творческите среди.
„Сравнение между театъра и телевизията е абсурдно, категоричен е Роланд Кох. Публиката в театралния салон е избрала да съпреживее спектакъла с актьорите точно в определеното време и на определеното място, а човекът пред телевизора „жонглира” с дистанционното и трудно се концентрира.
„Актьорът и режисьор от виенския Бургтеатър обаче се отнася с еднаква отговорност към двата свята - в екранния, къде се „сглобява” в камерата, и сценичния, където „управлява емоционалния си опит като се концентрира в малкия жест”.
За работа по ролята си в „Династия Райнберг” известеният класически театрален актьор споделя, че няма конкретен пример за подражание от минали благородници, аристократи или бизнес династии, а се е опитал да изгради нов типаж като пример за подражание на „злодея” от сапунените опери: „Участието в сериала ми предостави прекрасна възможност да бъда едновременно и очарователния баща, и престъпника, и любовника, и консервативния съпруг. Рядко един актьор има късмета едновременно да изгражда образа на антагониста и този на протагониста”.
Единственият паралел, който Кох вижда между американския сериал „Далас” и „Династия Райнберг”
е терминът „стари пари” („altes Geld")- аристократите със „заварен” капитал.
Швейцарският актьор не се страхува от негативизма на публиката към образа на Маркус фон Райнберг. Смята, че една роля не може да се определи като изцяло отрицателна. Граничните ситуации, пред които е поставен героя му, го задължават да създава свои собствени правила и това изисква качества, които не могат да го определят като типичния „злодей”.
Структурата, която създава банкера-аристократ, Кох оприличава на „мафия”, за която ключовата фраза е -който не е с нас, е против нас и ще бъде унищожен.
„Този човек шизофреник ли е? Нима смята своята аудитория за глупаци?”, въпросът си задава Ерик Лайман (Eric Leimann) от германското издание Везер Куриер (Weser Kurier).
Факт е, че актьорът Роланд Кох няма роднинска връзка с министър-председателя на една от шестнадесетте федерални провинции на Германия- Хесен, макар че имат едно и също собствено и фамилно име, и професионалните им пътища до този момент не са се пресекли, но успехът, властта и парите обединяват и сериалът провокира тяхното виждане.
Срещат се в двореца Бад Хомбург (Bad Homburg) заедно с целия екип на „Династия Райнберг”. Първите думи на политика Кох при срещата си с актьора Кох са: „Развълнуван съм, чел съм толкова много за вас”, а творецът с неподправена изисканост му отвръща: „Когато съм в Хасен и плащам някъде с кредитната си карта, хората винаги ме поглеждат много изплашено. Смятат „Боже, стоя пред министър-председателя и аз бързам да изясня ситуацията...”
Пред таблоида Билд (Bild) запитани дали биха си разменили професиите,
Кох политикът е категоричен: ”Не. Не мога да си го представя. Не ставам за актьор”
а актьорът признава, че не е достатъчно сериозен за ролята на политик, но съветва всички политици да се опитват да владеят разума и емоциите си като театралите. „Чрез ролята ми на банкера-аристократ осъзнах, че истинската власт започва там, където парите нямат значение.”
Роланд Кох е роден в швейцарския град Ааргау, в Цюрих учи психология и етнология. В Париж започва обучението си по драма, след това кариерата му минава през театри в Хановер, Мюнхен и Берлин от 1999г. е в трупата на виенския Бургтеатър ( Wiener Burgtheater). През 1998г. е номиниран от списание „Театър денс” (Theater Heute) за най-добър актьор за ролята на доктор Томас Щокман в Ибсенонвия „Обществен враг”.