Привидното пазаруване е инструмент, приложим при всички индустрии, където има контакт между служител и клиент. Най-често се използва в сферите на търговията на дребно в аптеките, автомобилната индустрия, телекомуникациите, финансовите институции, информационните технологии, веригите супермаркети, оптиките, бензиностанциите, кината, туризма и куриерските фирми.
"Услугата съществува в България от 4-5 години, но реално интересът към нея нарасна значително след приема на България в ЕС", каза в интервю за EBF Сашка Павлова, мениджър продажби във "Face off Bulgaria".
Новите тенденции в тайното наблюдение в България са свързани с проучване на конкуренцията. Освен подобряване на мотивацията на служителите и проверка на качеството на услугите методът позволява и детайлно проучване на действията на преките конкуренти. Понякога "мистериозното пазаруване" позволява изпреварващи стъпки и активно налагане на пазара. Понастоящем „тайното” купуване е индустрия с приходи близо $1.5 млрд долара в световен мащаб.