Кино

Генезис / Inception (2010) - пътешествие из интимния и необятен свят на сънищата

Добави коментар

Уважаваният режисьор Кристофър Нолан е подбрал международен актьорски състав за научно фантастичния екшън „Генезис”, с който зрителят се впуска в пътешествие из интимния и необятен свят на сънищата.


Уважаваният режисьор Кристофър Нолан е подбрал международен актьорски състав за научно фантастичния екшън „Генезис”, с който зрителят се впуска в пътешествие из интимния и необятен свят на сънищата.


Генезис / Inception (2010) Дон Коб (Леонардо ДиКаприо) е умел крадец, най-добрият в опасното изкуство на извличането: кражба на ценни тайни от дълбините на подсъзнанието по време на сън, когато мозъка е най-уязвим. Рядката дарба на Коб го е превърнала в играч, обект на завист в този коварен нов свят на корпоративен шпионаж, и същевременно в беглец, изгубил всичко, което е обичал някога.  Коб получава възможност за изкупление. Една последна задача може да му върне изгубения живот, но само ако направи невъзможното – генезис. Вместо удар, Коб и екипа му трябва да извършат обратното – задачата им не е да откраднат идея, а да създадат такава. Ако успеят, това ще е перфектното престъпление.

Обаче нито доброто планиране, нито опита могат да подготвят екипа за опасния противник, който изглежда предвижда всеки техен ход. Враг, който единствен Коб може би е видял да се задава.
    
Това лято, умът ви ще е мястото на престъплението.      
Уорнър Брос Пикчърс, съвместно с Леджендъри Пикчърс представят филма „Генезис” на Кристофър Нолън, продуциран от Синкопи Продъкшънс.

Във филма участват
трикратният носител на Оскар Леонардо ДиКаприо („Кървав диамант” (Blood Diamond), „Авиаторът” (The Aviator), Кен Уатанабе („Последният самурай” (The Last Samurai), Джоузеф Гордън-Левит („500 мига от любовта” (500 Days of Summer), наградената с Оскар Марион Котияр („Едит Пиаф: Животът в розово” (La Vie en Rose), Елън Пейдж („Джуно” (Juno), Том Харди („Рокендрола” (RocknRolla), Силиан Мърфи („Батман: началото”( Batman Begins), Том Беринджър („Взвот” (Platoon), Дайлийп Рао („Аватар”) и двукратния носител на Оскар Майкъл Кейн („Хана и нейните сестри” (Hannah and Her Sisters).

„Генезис” е по сценарий под режисурата на Кристофър Нолан
(„Мементо” и „Черният рицар” (The Dark Knight), който е и продуцент на филма заедно с Ема Томас. Крис Бигъм и Томас Тул са изпълнителни продуценти, а Джордън Голдбърг е съпродуцент.

Екипът на Нолан включва директора на фотографията Уоли Пфайстър („Черният рицар”, „Престиж”, „Батман: началото”), дизайнера на продукцията Гай Хендрикс Диас („Индиана Джоунс и кралството на кристалния череп” (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull), „Елизабет: Златният век” (Elizabeth: The Golden Age), Лий Смит – монтаж („Черният рицар”, „Господар и командир”(Master and Commander), дизайнера на костюми Джефри Кърланд („Съучастникът” (Collateral) и отговорника за специалните ефекти Крос Корбоулд („Черният рицар”). Музиката е на композитора, носител на Оскар, Ханс Зимер.

Официален сайт www.inceptionmovie.co.uk


ЗА ПРОДУКЦИЯТА


Създаваш света на съня.
Въвеждаш обекта в съня  и той го запълва с тайните си.


Генезис / Inception (2010)

Режисьорът и продуцент, Кристофър Нолан признава, че създаването на света „Генезис”е започнало почти десетилетие преди самия филм. „Преди около десет години, бях очарован от темата за сънищата, от връзката между живота ни извън и по време на съня. Винаги съм намирал за интересен парадокса, че всичко по време на съня, независимо дали внушава страх, щастие или е фантастично, се създава от ума в момента, в който се случва. Това показва колко необикновени са възможностите на въображението. Започнах да обмислям приложението на всичко това в мащабен екшън филм с човешки измерения.”
“Генезис” се гради върху схващането, че е възможно сънищата да бъдат споделяни….сънища, създадени да изглеждат и да се усещат като действителността, докато си в тях. В това състояние, най-големите и ценни тайни на човека могат да бъдат отнети. „В сърцето на филма стои представата, че идеята е най-устойчивия и могъщ паразит. Той винаги оставя следа някъде в ума. Мисълта, че някой може да има способността да навлезе в пространството на съня в чисто физически смисъл е завладяваща.”, обяснява Нолан.  

„Той съдържа елементи на филма за обир, но поставен във фантастична рамка. Има екшън сцени, но и вълнуващи герои, има и емоционален заряд, който се усеща през целия филм.”, допълва Ема Томас.  

Емоционалният заряд се олицетворява в голяма степен от главния герой Дом Коб, чиято роля изпълнява Леонардо ДиКаприо. „Основно това ме привлече в сценария.” казва актьорът „Това е изключително интригуващ, заплетен трилър, в който всичко може да се очаква, но в основата му стои пътят на един човек към отдавна скритата истина и обратно. Също така е напълно оригинален. Не мисля, че някой ще може да каже, че е преживял не що подобно преди. Това съчетание ме развълнува и накара да работя в проекта, както и с Крис Нолан. Той е ненадминат в представянето на подобен вид многопластови истории по правдоподобен начин на зрителите.”

„Знаехме, че продукцията на „Генезис” щеше да бъде мащабна, заради обекта – можеш да направиш всичко на сън.”, коментира Томас. „Всъщност, мащабът на филма надхвърля всичко, което сме правили до сега, дори само заради страните, в които снимахме.”

Продукцията на „Генезис” обикаля земното кълбо, като снимките протичат в шест страни на четири различни континента. По време на заснемането на филма, екипът и актьорите имат множество екстремни преживявания, изправяйки се пред горещините на Танжер в Мароко и проправяйки си път през снеговете на Калгари в Канада. Филмът е заснет още и в Токио, Париж и Лос Анджелис, където екипът по специалните ефекти създава задвижващия механизъм за екшън-сцената с товарния влак, който се заорава в средата на улицата.

Нолан се връща и в преобразените в пещери авиационни хангари в Кардингтън, Англия, където преди това е снимал „Батман в началото” и „Черният рицар”. Въпреки че актьорите не са обект на снимките в Картингтън, равновесието им е предизвикано в сцените противопоставящи се на гравитацията с пълното завъртане на 360 градуса, както и в тази, заснета върху огромна сфера, в която всичко застава под наклон.

„За мен  филмът изискваше мащабност в подхода.”
, потвърждава Нолан. „За това и снимахме в шест различни държави, построихме огромни декори и прехвърлихме границите на постижимото без използването на компютърни ефекти. Интересното е че човешкият мозък често е сравняван с компютър, истината обаче е, че това е неподходяща аналогия, защото мозъкът е способен на повече, от колкото някога ще разберем. За режисьора, този свят е идеален, защото няма правила за това, което умът може да създаде и филмът изследващ това е най-добрата форма на забавление.”


Генезис / Inception (2010)


САЙТО
Подготви екипа си мистър Коб. И подбери хората си… внимателно.


В допълнение към снимките из целия свят, в актьорския състав на „Генезис” са събрани Леонардо ДиКаприо, Джоузеф Гордън-Левит, Марион Котияр, Елън Пейдж, Том Харди, Том Беринджър, Дайлийп Рао, които за пръв път работят с Нолан, както и Кен Уатанабе, Силиан Мърфи, и Майкъл Кейн, за които това не е първото сътрудничество с режисьора.

„Беше прекрасно да наблюдавам как актьорите се развиват като група, подобно на героите във филма. Това наистина обогати сцените им заедно. Като сценарист, се надявах на такава химия помежду им, но няма как да се види преди актьорите да изиграят ролите си на снимачната площадка. Това е съществена част от всеки филм, особено за такъв филм и мисля, че тези актьори наистина го постигнаха.”

„Филмът е за екип от съвсем различни хора, всеки с определени умения, които са събрани заедно за да изпълнят специална задача.”, продължава Нолан. „Ако някой от тях се провали, това ще доведе до катастрофа, така че всеки по отделно е неделима част от успеха им. Ние разбираме през какво преминават защото сме заедно с тях.”

Дом Коб – Екстрактора

Леонардо ДиКаприо играе Дом Коб, умел специалист в извличането. „Коб е постигнал опит, с който е станал известен сред средите от хора на подземния черен пазар, способни да влизат в хорските умове и да извличат информация.”, отбелязва актьорът.
„В началото на филма”, разказва Нолан „разбираме, че Коб е най-добрият екстрактор. Наемат го корпорации, за да краде тайни, до които иначе няма как да се доберат. Всичко се гради на схващането, че всяка идея стои в подсъзнанието. Невъзможно е изтриеш нещо научено и това е в основата на всичко, което екстракторът  може да направи по отношение на извличането на информация.”
Работата на екстрактора преминава през процес,наречен споделяне на сънища – изработва свят на съня, абсолютно като действителния, докогато са в него, в който въвежда обекта.
Рядката дарба на Коб го превръща и в търсен беглец, който никога няма да може да се върне у дома. „От началото разбираме, че той е човек с минало, което не му позволява да се върне обратно в Америка. Децата му обаче са там и това го мотивира повече от всичко. Той е готов да се изложи на всеки риск в работата си ако това би могло да го върне вкъщи при тези които обича най-много.”, споделящ Томас.

Артър – Организатора


Дългогодишният приятел и най-доверен човек на Коб е Артър, чиято роля изпълнява Джоузеф Гордън-Левит.  Докато Коб изготвя плана, Артър се грижи за детайлите. „Артър е организирания, човекът, който се грижи всичко да е на мястото си. За мен Коб е актьорът, а Артър продуцента. Той е този, който казва: „Окей, имаш идеята, сега аз ще видя как да накарам всичко да сработи, за да можеш да си свършиш работата.” Но въпреки че е толкова взискателен професионалист, Артър не желае да прилага организационните си умения в професия като адвокат или лекар, или всичко друго, каквото може да бъде, защото споделянето на сънища е завладяващо. За него не е просто работа. Мисля че именно технологията на споделянето на сънища го вдъхновява от самото начало и затова не парите са нещото, заради което го прави. Не би рискувал живота си за добро заплащане. Той обича това, което върши.”

Гордън-Левит признава, че с героя споделят обсебеността от сънищата. „Считам се за творческа личност, а в сънищата всички сме творци. Всичко, което правиш в един сън, всичко, което виждаш, чуваш и всеки, с когото разговаряш е твое творение. Това е показателно колко креативен може да бъде ума ако му позволим, затова ми бе интересно да участвам във филм за сънища…Гледам на нашите актьори като на крадци джентълмени, и се идентифицирам с тях, защото са артисти или актьори. Те се прехранват с лъжа….не точно лъжат, но създават истината. Те създават реалност, а с това се занимавам и аз.”

Ариадна - Архитекта


При създаването на света на съня, една от най-важните членове на екипа е архитектът. Елън Пейдж изпълнява ролята на Ариадна, брилянтна студентка по архитектура, с която се Коб се свързва с предложение за работа, за която Пейдж признава, че „не е задължително законна, но тя се води от професионалното си любопитство, което не ѝ позволява да отхвърли такава неповторима възможност.”

Тази възможност е да създава и строи места, които не биха съществували в действителността. „Когато Коб въвежда Ариадна в, така да се каже, неговия свят, тя веднага показва естествена способност да мисли нестандартно и да разширява умствените си възможности достатъчно за да осигури това, което той се стреми да постигне. Тя става още по-отдадена на задачата,  след като разбира какво се случва с Коб и научава за нещата, които са извън неговия контрол. Въпреки възникналите страхове, тя иска да опита да му помогне за да успее екипа.”

„Развълнувах се от факта, че Крис е създал страхотна роля на млада интелигентна жена, наясно със себе си. Тя е тласната в тази напълно нова среда и необичайна ситуация и се справя убедително. Тя може да отстоява своето, особено в група наподобяваща „момчешки клуб.”, казва Пейдж.

Иймс – Фалшификатора


За разлика от Ариадна, Иймс има опит в споделянето на сънища и има история с Коб като съюзник и дори конкурент. Том Харди изпълнява ролята на Иймс, който има изненадващи умения като фалшификатор…и то не само на думи. „В света на съня, Иймс може да проектира образа на всекиго, така че в действителност да фалшифицира нечия самоличност във физическо измерение и да убеди друг човек, че е който екипът има нужда да бъде за да подпомогне заблудата.  Това което представлява интерес за мен в тези персонажи е идеята за „антигероя”, фактът, че това, което вършат не е почтено и въпреки това човек е на тяхна страна. Това е хубавото, нещата не са черно бели.”, отбелязва Харди.

Мал – Сянката


Мал, в ролята Марион Котияр, е любовта на живота на Коб. „Трудно е да опишеш Мал, защото тя е смесица от толкова много неща”, казва актрисата. „Но това е може би едно от нещата, които не подлагаш на описание, защото различните хора има т различни тълкувания.”
„Мал е превъплъщение на фаталната жена”, заявява Нолан. „Марион придава изключително омагьосващо качество на изпълнението си. Това, което направи само с очи и емоционалната си откритост е изключително красиво. Двамата с Лео представляват невероятно вълнуваща двойка. Мисля, че под повърхността на целия екшън, „Генезис” се основава по-скоро на любовна история и тези двама актьори го разкриват по забележителен начин.”

Сайто – Туриста

Кен Уатанабе изпълнява ролята на Сайто, богат и влиятелен бизнесмен, който възлага на Коб специална задача с обещание, че ще заплати с нещо по-ценно от парите. Просто казано, ако Коб даде на Сайто каквото иска, Сайто ще върне Коб у дома. Има обаче едно условие: Сайто иска да придружи екипа на Коб при изпълнението на задачата, за да е сигурен, че ще получи това, за което плаща. „Наричаме го ‘турист’ защото той не е квалифициран, но използва финансовото си влияние за да се присъедини към групата.”, отбелязва Томас.
„В началото това са чисто бизнес взаимоотношения, но с развитието на историята, Сайто и Коб изграждат разбиране и респект един към друг. Те имат нужда един от друг.”
„Написах ролята специално за Кен защото исках да работя отново с него. Хареса ми да работя с него в „Батман в началото”, но ролята беше малка и нямахме много време заедно. Този път се погрижих ролята му да е по-голяма. Кен е изключително харизматичен актьор, истинска филмова звезда. Той е завършен актьор, който знае как да извлече максимално от всяка сцена. Истинско удоволствие е да го наблюдаваш как работи.”

Робърт Фишер – Мишената


Обектът в предложението на Сайто е Робърт Фишер, който е на път да наследи контрола върху мултимилионната компания на умиращия му баща. Силиън Мърфи, който изпълнява ролята на Фишер отбелязва: „Въпреки огромното си богатство, Робърт е изпълнен с несигурност, каквито могат да се очакват от някой, който е живял в сянката на по-силна личност. Това че отношенията с баща му са обтегнати никак не помага. Така имаме човек, който ще наследи света, но му липсва едно единствено нещо – нормални отношения с баща му.”

Юсуф – Химика


Един от ключовете за провеждането на операцията на Коб е наркотичния компонент, който позволява няколко човека да споделят различни сънни състояния. Дайлийп Рао се появява като химика Юсуф, когото описва като”авангарден фармаколог, който е източник за хора като Коб, които искат да вършат работата си без да са под контрола и одобрението на когото и да било. Юсуф очевидно е финансово заинтересован да помогне на Коб, но и също изгаря от любопитство. Той е експериментирал дълго време с тези вещества и сега иска да изпита действието им.”
„Ролята на химика е трудна, защото не искахме да прилича на наркопласьор. Той няма нищо общо с това.”, разказва продуцентът Джордан Голдбърг. „Той е посветен на изкуството на споделяне на сънища и го довежда до недостигнати преди това измерения. Юсуф трябваше да е забавен и интересен, и естествено умен, а Дайлийп е всичко това.”

Актьорския състав на „Генезис” е завършен от трио от актьори ветерани, всеки един от които играе нещо като ролята на баща за двама от героите.
Пийт Посълтуейт е умиращият баща на Робърт – Морис Фишер, докато Том Беринджър е в ролята на Питър Браунинг, който е дългогодишния юрисконсулт на Морис, както и кръстник на Робърт.
Майкъл Кейн се явява доведения баща на Коб, Майлс, изиграл значителна роля в живота му.

Генезис / Inception (2010)


Иймс
Не трябва да се страхуваш
да сънуваш малко по-мащабно, драги.

    
Продукцията на „Генезис” събира Нолан с някои от предишните му сътрудници, включително директора на фотографията Уоли Файстър, заетия с монтажа на филма Лий Смит и отговорника за специалните ефекти Крис Корболуд, отговорника за визуалните ефекти Пол Франклин и координатора на каскадите Том Стрътърс. Освен това Нолан за пръв път работи с дизайнера на продукцията Гай Хендрикс Диас и дизайнера на костюмите Джефри Кърланд.

Въпреки, някои от най-илюзорните сцени във филма, Нолан, като своя запазена марка, изисква екипът му да постигне всичко каквото може, като използва възможно най-малко компютърно генерирани образи. „Винаги е било важно за мен да постигам целите си като използвам по възможност единствено камерата и после, в случай, че се наложи – компютърна графика. Компютърната графика е изключително полезна при подсилването на онова, което си постигнал физически. Независимо, че в историята става въпрос за различни сънни състояния, е изключително важно, светът да изглежда действителен, защото когато сънуваме, го приемаме като реалност. Така че дали ще снимаме преследване със ски в планината, или ще влезем под водата, или ще симулираме нулева гравитация, винаги се стремя да стигна до предела на възможното, което може да се заснеме.”, твърди режисьора. „Бях убеден, че Крис Корбоулд и отдела му за специални ефекти ще измислят начин да подкарат влак по средата на улицата в Лос Анджелис, но знаех, че е неизпълнимо да преобърна цяла улица в Париж без помощта на групата на Пол Франклин.”

За да се подсили чувството за реализъм, голяма част от снимките са направени на място. „Важно е, дори когато героите са в сънувани пейзажи, да не изглежда сякаш са в компютърно създаден свят.”, казва изпълнителния продуцент Крис Бригъм.

Заснемането на „Генезис” отвеждат екипа и актьорите от небостъргачите в Токио до планините в Калгари, от екзотичните пътища на Танжер до живописните улици на Париж, от историческия Лондон до модерния Лос Анджелис.

Дом Коб
Една единствена идея на човешкия ум може да построи градове. Една идея може да преобрази света да промени всички правила.


Генезис / Inception (2010) Токио
Най-ранните снимки са направени в Токио, където Сайто прави необичайното си предложение на Коб и Артър, с което започва историята. Снимките започват на площадката за хеликоптер на небостъргача и продължават от хеликоптера на Сайто. Въпреки че изглежда доста обичайно, Бригам твърди обратното: „Всъщност беше малко сложно защото в Токио има много строги оправила за това къде и колко високо могат да летят хеликоптери. Помогна ни съдействието на местните власти, които бях страхотни.”

Англия
Следващата спирка на продукцията е в любимата работна база на Нолан – Кардингтън в преобразуван авиационен хангар на север от Лондон.
Една от най-сложните сцени е на дълъг хотелски коридор, който може да се завърта на 360 градуса, за да създаде ефект на нулева гравитация. Проекетирането и изграждането му изискват сътрудничеството на дизайнера на продукцията Гай Хендрикс Диас, отговорника за специалните ефекти Крис Корбоулд и кинематографа Уоли Файстър.

Първоначално коридорът е предвиден да бъде 40 фута, но впоследствие нараства на 100 фута. Коридорът е окачен на осем масивни концентрични пръстена, поставени на равни разстояния от външната страна на стените му и задвижван от два огромни електрически мотора. След като всичко е издигнато и монтирано, сцената може да се върти със скорост до осем оборота в минута. „Предпочитам снимките да се правят с ръчна камера, но се оказа, че не мога да държа камерата докато се превъртам надолу с главата. Затова Крис Корбоулд и Боб Хал от моя отдел, намериха начин да монтират камера с дистанционно управление, която да се движи по релса под пода.”, разказва Файстър.
Освен коридора има също и въртяща се хотелска спалня, която поставя своите предизвикателства. „Стаята беше по-малка на дължина, но имаше само два пръстена, които носеха повече тежест поотделно.”, обяснява Корбоулд.

При подготвянето на дизайна на сцените в хотела, Диас и отдела му трябва да имат предвид, че актьорите и каскадьорите ще работят върху всяка повърхност. „Беше ясно, че ако из сцената ще скачат хора, тя трябва да е изработена от меки материали. За щастие все още има хотели, които използват кожа и платове, за да обличат стените, ние използвахме тези довършителни материали като вложихме подложки под тях. Трябваше също така да направим така, че предмети като врати и брави ще се чупят при натиск и никой няма да пострада.”

В действителност са изградени два варианта на сцената с коридора в Кардингтън – един въртящ се и един вертикален коридор, така че дължината му да бъде негова височина. Гордън-Левит трябва да носи броня и да е вързан за сцената във вертикалния коридор, както и в хотелската стая, където трябва да се движи наполовина във въздуха.
    Подобно на вертикалния коридор, сцената в асансьорната шахта също изисква съгласуване.  Екипът изгражда хоризонтална асансьорна шахта по протежение на стената на хангара. После Файстър насочва камерата така, че да изглежда сякаш асансьорът се движи нагоре и надолу. За да е пълна илюзията, въжетата на асансьорната кабина напълно опънати.
    За да постави всички в още по-голямо объркване, Корбоунд и Диас конструират декор с бар върху огромна сфера с която цялата стая да може да се накланя и после бавно да се връща в нормално положение. „Правил съм много декори върху сфери, върху които всичко да се клати. Тази е доста по-различна. Докато цялото съоръжение се накланя, това което се вижда е променящият се в същата посока ъгъл на напитките и висящите лампи. С това наистина постигнахме сюреалистичният ефект, който търсеше Нолан.”

Париж
След като напуска Англия, продукцията се премества във Франция, където е заснета основният разговор между Коб и Ариадна в парижко бистро. Мястото е всъщност малка пекарна, превърната от Диас и художествения отдел в улично кафене. В определен момент всичко наоколо буквално експлодира. Заснемането на експлозията отново изисква тясното сътрудничество между Корбоулд, Файстър и Пол Франклин.

Едно от препятствията е забраната на местните власти в Париж за използване на експлозиви, без значение колко контролирано. Вместо това, отделът на Корбоулд използва кислород под налягане за да създадат ефекта на сериите от експлозии, които взривяват околните магазини и сергии и накрая самото кафене. За да е сигурен, че всичко е заснето екипът на Файстър използва шест камери, насочени под различен ъгъл за да заснеме сцената. Също така те снимат с най-голяма честота на кадъра . „Крис Нолан искаше възможно най-забавения каданс, който можехме да постигнем при наличната осветеност – около 1000 кадъра в секунда, близо 40 пъти повече от нормалната скорост от 24 кадъра в секунда. Принципно Крис никога не е бил привърженик на забавените кадри, но във филма имаше сцени, които го изискваха.”   

Танжер
До момента най-екзотичното място в „Генезис”, на което отиват актьорите и екипа е Танжер, Мароко. Крайбрежният град дублира Момбаса, където Коб проследява най-добрия фалшификатор в бранша – Иймс, който в замяна го запознава с химика Юсуф.
Снимачният екип и актьорите пристигат в Танжер през Август и първото нещо, с което се сблъскват е жестоката лятна жега.  

Из тесните улици на Танжер е заснето преследването, в което: „Коб опитва да се измъкне от преследвачите си, които искат да го заловят и вероятно убият.”, обяснява Джордан Голдбърг. „Тогава може би беше 100 градуса и дубъл след дубъл, Лео тичаше в пълно снаряжение….”
За да заснемат преследването Файстър и Нолан използват метод, който наричат ‘партизански снимки’. „Използвахме комбинация от методи: снимахме от АТВ с ръчна камера Лео, който тичаше след машината; снимахме и с неподвижна камера; снимах и тичайки назад, като се опитвах да държа всичко в кадър.”

Сред всички заснето в Мароко снимки е и бунтът насред главния пазар в Танжер. Безредиците бяха инсценирани в три участъка с комбинация от статисти, членове на екипа на Крис Корбоулд и много местни попълнения.

Лос Анджелис
Отвъд Атлантика, филмирането на „Генезис” продължава в Лос Анджелис, където някои от декорите са издигнати в студиото на Уорнър Брос, включително вътрешността на замъка на Сайто в японски стил. Верен на стила, екипът на Корбоулд разрушават декора на замъка, като в края на сцената водни потоци разбиват прозорците. За наводняването на декора използват водни помпи с високо налягане – по 12 от всяка страна.
Лос Анджелис е и мястото, в което Нолан и екипът му поставят товарен влак в средата на улицата. Тъй като се намират на мили от най-близката железопътна линия и очевидно не е възмоожно да докарат истински влак на мястото за снимки, на Том Стръдърс му идва идеята да монтират локомотив върху шаси на камион. Най-голямото шаси което успяват да намерят е твърде късо. „Разтегнахме рамата и добавихме стоманена основа, след това усилихме окачването за да издържи допълнителното тегло, което накрая стигна 25000 фунта.” Влакът е изработен като копие на истински товарен влак. Влакът е управляван от Джим Уилки, същият, който управлява камиона в известното преобръщане в „Черният рицар”.
Друго, по-традиционно, превозно средство, което играе цен9трална роля в историята е белият ван, който превозва главните герои през някои унищожителни екшън сцени. „Използвани бяха 13 вана при продукцията и доста работа беше вложена в модифицирането на всеки от тях, в зависимост от предназначението му – за външни или вътрешни снимки, под вода или в сцената с обръщането.”, обяснява Гайсфорд.
Ванът, използван в сцената с преобръщането е монтиран на въжено съоръжение, което ода позволи преобръщането му с актьорите, обезопасени с колани вътре.   
Един от автомобилите е специално подготвен за снимки под вода: „Махнахме мотора, предавателния механизъм, всички течности, после го почистихме с пароструйка отвътре и отвън, за да отстраним всички замърсители.”, разказва Гайдър.
Други места в Лос Анджелис, в които са правени снимките на филма са склад в центъра на града, който се превръща в работилницата на екипа на Коб в Париж; водния контейнер в студиото на Юнивърсъл; пристанището в Сан Педро; и местност в Палос Вердес, където построяват части от фасадата на замъка на Сайто.

Калгари

В Калгари последният етап от снимките протича в планина близо до Банф. Организаторът на местата за снимки открива затворен ски курорт, наречен Фортрес Маунтин. Фактът, че е достъпен, но затворен за посетители го прави идеална снимачна площадка. Омагьосващите планини предоставят спиращ дъха пейзаж.
Няколко месеца преди да започнат снимките във Фортрес Маунтин, екипът започва строежа на неприветлива постройка на няколко нива, която натрапчиво наподобява истинска крепост. Ограниченията на мястото не позволяват да се използват строителни машини. Екипът трябва да изгради цялата постройка на ръка. За построяването ѝ не е използван бетон. Вместо това е изработена от необработен смърч, за да не се нанесе трайна щета на околната среда.
Голяма част от екшън сцените в Калгари изискват актьорите да могат да управляват ски надолу по склоновете. Нолан и Файстър разчитат на опитни скиори при заснемането на сцените със ски спускане. „85 процента от заснетото в Калгари бе с ръчна камера.”, спомня си кинематографът.  

Генезис / Inception (2010)



АКТЬОРСКИЯТ СЪСТАВ

Леонардо ДиКаприо (Коб)
е носител на множество награди и трикратно номиниран за Оскар® . по рано тази година се снима в драматичния трилър на Скорсезе  „Злокобен остров”. ДиКаприо печели последният си Оскар® през 2007 за ролята си в „Кървав диамант” на Едуард Зуик, за която е награден и със Златен Глобус, Изборът на критиците и наградата на Гилдията на кино актьорите (SAG). През същата година е номиниран за награда Златен Глобус, БАФТА, Изборът на критиците и наградата на Гилдията на кино актьорите за представянето си в „От другата страна” (“The Departed”).
През 2004  е номиниран с Оскар® за ролята си като Хауърд Хюс в биографичния филм „Авиаторът” (“The Aviator”)
ДиКаприо създава собствена продуцентска компания Апиан Уей (Appian Way), чрез която пише сценария и продуцира документалния „Единадесетия час” (“The 11th Hour”). Сред филмите, продуцирани от  компанията са: „Злокобен остров”, „Сираче” (“Orphan”), „Обществени врагове” (“Public Enemies”), „Авиаторът”, „Убийството на Ричард Никсън” (“The Assassination of Richard Nixon”).     

Кен Уатанабе (Сайто)
е вече уважаван актьор в родната му Япония, когато придобива международна известност с участието си във филма на Едуард Зуик „Последният самурай” (“The Last Samurai”). Уатанабе е номиниран от Академията, Гилдията на кино актьорите и със Златен Глобус за ролята си като Кацумоото във филма, който бележи и дебюта му в американското кино.
Уатанабе работи за пръв път с режисьора Кристофър Нолан през 2005 в блокбъстъра „Батман в началото”. През същата година се снима в „Мемоарите на една гейша” на Роб Маршал. През 2006 играе ролята на японския генерал Тадамичи Курибаваши в драмата на Клинт Истууд „Писма от Иво Джима” (“Letters from Iwo Jima”). През 2006 Уатанабе е актьор и продуцент в японския филм „Спомени от утрешния ден” (“Memories of Tomorrow”), за който печели множество филмови награди за най-добър актьор, включително на Японската Академия и Хочи (Hochi Film Award). През 2009 играе в „Шизумано Тайо” (“The Unbroken”) за който печели отново  наградата на Японската Академия и Хочи за най-добър актьор. Следващата роля на Кен Уатанабе е в драмата на Микаел Хафстром „Шанхай”, който предстои да излезе по-късно тази година.
Джоузеф Гордън-Левит (Артър) играе заедно със Зоуи Дешанел в миналогодишния филмов хит на Марк Уеб „500 мига от любовта” (“500 Days of Summer”), за който е номиниран със Златен Глобус и „Спирит”. Следващата роля на Гордън-Левит е заедно с Натали Портман в независимата драма “Hesher”, чиято премиера е на Фестивала в Сън Денс през 2010.
Зад камерата Гордън-Левит прави режисьорски дебют с късометражния “Sparks”, с участието на Карла Гуджино, и Ерик Столц. Премиерата му е на Фестивала Сън Денс през 2009.

Марион Котияр (Мал)  печели наградата за най-добра женска роля  на Академията® за ролята ѝ във филма „Едит Пиаф: Животът в розово” (“La Vie en Rose”), което я прави първата актриса спечелила наградата за френско езичен филм. За представянето си в същия филм Марион печели награда БАФТА, Златен Глобус, Сезар и тази на Гилдията на кино актьорите (SAG). Следващата ѝ роля е във филма на Гийом Кане „Малки бели лъжи” (”Little White Lies”).
В биографията си има роли във филми като поредицата „Такси” на Люк Бесон, „Голяма Риба” (“Big Fish”) на Тим Бъртън, „Най-дългият годеж” (“A Very Long Engagement”) на Жан-Пиер Жоне, „Добра година” (“A Good Year”) на Ридли Скот и „Обществени врагове” на Майкъл Ман.

Елън Пейдж (Ариадна)
е удостоена с номинация за Оскар® и печели награда „Спирит” за ролята ѝ в „Джуно” (“Juno”) на Джейсън Рейтмън. През 2009 играе в режисьорски дебют на Дрю Баримор „Разбий ги” (“Whip It”). Преди успеха си в  „Джуно”, Елън Пейдж печели овации за ролята си в трилъра „Опасна невинност” („Hard Candy”).

Том Харди (Иймс) ще се снима в новия пост апокалиптичен филм на Джордж Милър “Fury Road” с Чарлийз Терон. Миналта година Харди печели Британската награда за независимо кино в категорията „Най-добър актьор” за изпълнението на главната  роля в трилъра „Бронсън” (“Bronson”). Някои от последните му роли са във филмите „Рокендрола” (“RocknRolla”) на Гай Ричи, „Мария Антоанета” (“Marie Antoinette”) на София Копола и „Лейър Кейк” (“Layer Cake”).

Силиън Мърфи (Робърт Фишер) работи с Кристофър Нолан през 2005 в „Батман в началото” и през 2008 в „Черният рицар”. Мърфи привлича внимание с представянето си в пост апокалиптичния трилър на Дани Бойл „28 дни по-късно” (“28 Days Later…”). По късно е номиниран със Златен Глобус за ролята си в „Закуска на Плутон” („Breakfast on Pluto”). Мърфи е номиниран на Британските награди за независимо кино за ролите си в „Вятърът в ечемичните ниви” (“The Wind That Shakes the Barley”) на Кен Лоуч и научно фантастичния трилър на Дани Бойл „Проектът Съншайн” (“Sunshine”)

Том Беринджър (Браунинг) e актьор ветеран, чиято кариера се простира през последните 30 години с участия в над 70 кино и телевизионни проекти. Той печели Златен Глобус за подържаща роля в „Взвод”. Играе в „Роден на четвърти юли” (“Born on the Fourth of July”) с Том Крус. Сред многобройните филми с негово участие се нареждат: „Тренировъчен ден” на Антоан Фукуа, „Заместникът” (“The Substitute”) на Робърт Мендъл, „Сливър” (“Sliver”) на Филип Нойс.

Дайлийп Рао (Юсуф)
играе в хитовия филм на Джеймс Камерън „Аватар”. През 2009 Рао изпълнява главна роля в хорър филма на Сам Рейми „Отведи ме в Ада” (“Drag Me to Hell.”), с която дебютира в игралното кино.

Майкъл Кейн (Майлс) има 50-годишна богата кариера, през която е участвал в над 100 филма. Двукратен носител на Оскар, Кейн печели първата си награда на Академията за представянето си във филма на Уди Алън  „Хана и нейните сестри”, за което е номиниран и за Златен Глобус и БАФТА. Вторият си Оскар® печели за ролята си в „Правилата на дома” (“The Cider House Rules”). Някои от незабравимите му роли, донесли му множество награди са във филми като: „Да образоваш Рита” (“Educating Rita”), „Тихият американец” (“The Quiet American”), „Престиж”, “Little Voice”. Той изпълнява ролята на Алфред в „Батман в началото” през 2005 и „Черният рицар” през 2008.





  Този текст е копиран от pоTV.bg
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Още публикации за: Генезис

Шест поредни вечери с филмите на Кристофър Нолан по bTV Cinema

Генезис / Inception (2010) премиера на 23 юли 2010

В програмата: