Филми Екшъни

Ченгетата в резерв - героите не се раждат...

Добави коментар

Не всяко ченге може да е герой. Необходими са всякакви за да се попълнят полицейските редици... и на края… идват „ченгетата в резерв”.
Детективите Кристофър Дансън и Хайсмит (Дуейн Джонсън и Самюел Л.Джаксън) са най-лошите и обичани ченгета. Те нямат синини – обикновено те насиняват другите. Бюро срещу бюро седят детективи Алън Гембъл (Уил Ферел)  и Тери Хойц (Мерк Уолбърг). Виждат се на заден план, със затворени очи и звън фокус на снимките на Дансън и Хайсмит. Те не са герои – те са „ченгетата в резерв”.

Ченгега в резерв, Уил Фарел, Марк Уолбърг
Всяко ченге обаче има своя шанс и скоро Гембъл и Хойц се сблъскват с безобиден на пръв поглед, нежелан от другите детективи случай, който може да се окаже най-голямото престъпление в града. Това е възможността на живота им, но бива ли ги достатъчно?  
 
Кълъмбия Пикчърс представя продукцията на Гари Санчес, „Ченгета в резерв”. Във филма участват Уил Ферел, Марк Уолбърг, Ева Мендес, Майкъл Кийтън, Стив Кугън, Рей Стивънсън, заедно с Самюел Л.Джаксън и Дуейн Джонсън. Режисьор е Адам МакКей. По сценарий на Адам МакКей и Крис Хенчи. Изпълнителни продуценти са Дейвид Хаусхолтър, Крис Хенчи и Кевин Месик. Директор Фотография и Оливър Ууд. Дизайнер на продукцията е Клейтън Хартли. Монтаж – Брент Уайт. Дизайнер на костюмите е Каръл Рамзи. Музиката е на Джон Брайън
 
ЗА ФИЛМА
 
Не всяко ченге може да е герой. Необходими са всякакви за да се попълнят полицейските редици – супергерои, медалисти, самохвалковци, ветерани и на края… идват „ченгетата в резерв”. Хора като детективи Алън Гембъл и Тери Хойц.

Ченгега в резерв, Уил Фарел, Марк Уолбърг
„Гембъл и Хойц не са точно като героите от филмите за ченгета.”, казва Уил Ферел. „Гембъл е съдебен счетоводител, ченге на бюро, което никога не напуска офиса и е отдадено на работата. Хойц е печен тип, който иска да се докаже.”
 
„Героят ми е обсебен от това, което смята за истинско престъпление: наркотици, нравствени престъпления, убийства и всичко, което става на улицата.”, разказва Уолбърг. „За героя на Уил, полицейската работа е бумащина. Всичко, в общи линии, се свежда до това – документи и престъпления по служба. Залепен съм за него заради допусната от мен грешка.”
 
Мерк УолбъргНоминираният с Оскар® , известен с екшън ролите си, в комедия с Уил Ферел? Това е сбъднато мечта и за двете страни. „Отдавна искам да играя в комедия.”, казва Уолбърг. „Исках да съм сигурен, че ще попадна в добри ръце. Имало е комедийни елемент в ролите, които съм играл, но за да се снимам в комедия, исках да се чувствам сигурен, и с кой бих работил по-добре от най-забавните хора  в бранша, по мое мненеие, ако не с Уил и Адам? Те ме поканиха на вечеря и казаха, че искат да снимат филм. Отвърнах им: „Шегувате се. Ще направя каквото поискате.” 
Феръл добавя „Адам МакКей и аз сме големи почитатели на Марк. Винаги сме смятали, че ще бъде чудесен в комедия, в ролята на герой, вероятно подобна, в известен смисъл, на ролята му в „От другата страна”, но като използва тази дълбочина с комичен ефект.”
 
„Буквално около един сутринта същата вечер, Адам изпрати имейл, описващ полицейски филм, в който Уил иска да работи на бюро и му се отваря възможност за изява.”, разказва съсценариста Крис Хенчи. „С това започнахме да обмисляме идеята.”
 
„Адам и Крис продължиха работата по сценария и след осем или десет седмици по-късно ми дадоха сценария.”, казва Уолбърг. „Не можах да повярвам. Беше идеален – бяха написали страхотна роля за мен.” 
 
Героят на Уил, смятан за невероятно глупав, е нов вид ченге и вероятно бъдещето на пазителите на реда. „Харесваме идеята за Уил като полицай, стоящ вечно зад компютъра си, който обича бумащината. Той разрешава случаи от бюрото си с компютър.”, продължава Хенчи. „Така се залавя Берни Мейдоф – не като кръстосваш улиците, а като преследваш следата в документите.”

Бюро срещу бюро седят детективи Алън Гембъл (Уил Ферел)  и Тери Хойц (Мерк Уолбърг)
 „Алън Гембъл обича, всъщност се наслаждава, на работата с документи.”, казва Ферел. „Полицейската работа за него е да работи на компютър и да организира. Той е съвестен и добродушен – мълчалив тип, който не рискува, не закъснява за работа и стои до последно.”
 
Съчетаването на този герой с Тери Хойц удвоява комедийния заряд. Потиснат от лошия си късмет и непрекъснатите подигравки на колегите си, Тери отчаяно желае да се докаже. „Той е класически, емблематичен образ на ченге. Той смята че може да се справя на улицата и иска да излезе, да направи няколко ареста, да стреля и сритва задници.”, казва Уолбърг. „Той минава през всичко и всички. Това е връзката помежду им – единият иска да стои зад бюрото си, а другият да се перчи.”  
 
Според Ферел, работата с актьор като Уолбърг позволява на създателите на филма да изградят комедията, така че да подчертаят качествата му. „Понякога комичното се изразява в диалога, в други случаи в циничността. Адам и аз винаги сме смятали, че най-добрият начин е комедията да бъде естествена в най-голяма степен. Всъщност, това може би е най-естествения ни филм, за това ситуациите, в които попадат Алън и Тери са доста по-забавни.”
 
Уолбърг споделя за удоволствието и проблемите, които е имал с това, да се държи професионално, докато работи с Ферел. „Най-голямата ми грижа бе да гледам Уил в лицето.”, споделя Уолбърг. „Толкова е смешен, че всеки път, щом го погледнех, избухвах в смях. Накрая трябваше да гледам вляво или вдясно от него, за да не се смея.”
„Марк е не само страхотен актьор. Той също е и семеен мъж, а също и човек, който може да срита всеки наоколо, но също е и добродушен и приветлив тип, който в никакъв случай не би наранил някой.”, казва МакКей. „Беше интересно да наблюдавам взаимодействието му с Уил, който е известен с буйния си нрав и ужасно его.”
 
ДА РАБОТИШ С АДАМ МАККЕЙ

ДА РАБОТИШ С АДАМ МАККЕЙ
Само с няколко филма режисьора и сценарист Адам МакКей се е доказал  като един от най-оригиналните режисьори на комедии. С филми като „Водещият” (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy), „Рики Боби: Лудият на макс” и „Доведени братя” (Step Brothers), не само доказва стила и усета си, но и се превръща в привлекателен работен партньор за актьорите. 
 
Една от причините, поради която актьорите обичат да работят с Адам МакКей е възможността да напрегнат творческите си способности. Това е заради подхода на МакКей като  режисьор, който според Уолбърг, създава среда без страх от провал и ограничения. „Това е прекрасно.”, казва Уолбърг. „Непрекъснато чаках някой да каже: „Стига сте се занасяли!”, но това така и не се случи. Каквото и да искаш да направиш или опиташ е окей. Адам работи по-различно от всеки друг.”
 
МакКей е дългогодишен партньор на Ферел. След „На живо в събота вечер” (Saturday Night Live), двамата работят в близко сътрудничество, в резултат на което МакКей е съсценарист в три филма с Ферел, режисира четири и е изпълнителен продуцент на още един. „Той е един от най-продуктивните продуценти, с които съм работил”, казва Ферел.
 
МакКей разказва, че за него е било предизвикателство да запази сценичната площадка отворена и свободна за експерименти във възможно най-голяма степен и същевременно заснетото да има смисъл. „Очевидно обичаме да правим абсурдни неща.”, казва МакКей. „”Ченгета в резерв” е екшън комедия и мисля, че е толкова смешна, колкото и нещата, които сме правили в миналото. Но също така е малко по-внушителна – наистина опитахме да направим екшън сцени, каквито не сме снимали и мисля, че се получи прекрасно.”
 
ЗА ПОДЪРЖАЩИТЕ АКТЬОРИ

 Дуейн Джонсън и Самюел Л.Джаксън.
Гембъл и Хойц боготворят колегите си - детективи Дансън и Хайсмит. Те са типичните ченгета, полови атлети в хот род, които излизат с модели, посещават официални събития и устройват страхотно шоу за града и капитан Мох (Майкъл Кийтън), също така причиняват щети за милиони долари за дребни арести. „Дансън и Хайсмит може и да са най-добрите ченгета, които някога полицията е имала честта да има в редиците си, ако се пренебрегнат щетите за милиони, ако не и милиарди долари, причинени на града.”, обяснява Хенчи.
 
Ролите на Дансън и Хайсмит се изпълняват съответно от Дуейн Джонсън и Самюел Л.Джаксън.  

Ева Мендес

 
Ева Мендес става част от актьорския състав в ролята на Шийла, съпругата на книжното ченге на Ферел. „Това което хората не знаят за мен е че бих направила всичко за да се посмея.”, казва Мендес. „След като Адам, Уил и Крис разбраха, че не ми пука, дали изглеждам нелепо, грозна или глупаво, се почувстваха свободни да отидат още по далеч с разгръщането на героинята ми. Беше страхотно сътрудничество.”
 
„Шийла е лекар и най-добрата съпруга за героя на Уил.”, казва Мендес. „Тя оперира през деня, после ходи на пазар за бельо, пилатес и всичко така, че да може приготви четири ястия на време за вечеря. Тя винаги търси начини да направи съпруга си щастлив, защото съзнава колко е необикновен.”
 
Смешното е, че никой не може да повярва, че тип като Алън има толкова красива жена.”, казва Ферел. „Тери не може да го преглътне и това се превръща в шега през целия филм. Красиви жени спират насред пътя си, за да кажат „Здрасти” на Алън, което вбесява Тери.”

Ченгега в резерв, Деймън Уайнъс-мл., Роб Ригъл
Когато Дансън и Хайсмит отпадат от играта, се получава вакуум в участъка. Хойц и Гембъл са убедени, че това е техния шанс да се изявят, както и детективите Мартин и Фоси, чиито роли изпълняват Роб Ригъл и Деймън Уейанс младши.
 
Ригъл казва, че героят му: „има таланта, уменията, интелекта и мускулната сила да бъде супермодел, ако го е бил избрал, но това не се е случило. Той става блюстител на реда и иска да блесне. Той иска да бъде най-добрия.”
 
„И заедно с партньора ми Фосе ще успеем”, продължава той. „Единствената пречка са детективи Тери Хойц и Алън Гембъл, двойка истински тъпаци, срам за полицията, но са в участъка и трябва да се съревноваваме с тях.”
„В общи линии всичко, което Фосе и Мартин правят във филма е да пречат на Тери и Алън, за да се изтъкнат по-лесно.”, обяснява Уейанс.

Ченгега в резерв, Майкъл Кийтън
Майкъл Кийтън играе капитан Мох, човек врял и кипял и въпреки високата си позиция, му е трудно да върже двата края. „Той е от тези, които искат да свърши смяната им, така вложихме малко проблеми истински от истинския живот.”, разказва Хенчи. „Аз съм от семейство на полицаи и съм наясно с пенсионирането, и 20-годишния стаж и изучаването на две деца. За това и той ходи на втора работа. Втората му работа не е само задължение. Тя е нещо, което обича.”

Стив Кугън изпълнява ролята на Дейвид Ершън, банкер хванат по средата на борсова измама. „Аз съм като английския Берни Мадоф.”, казва той. „Той е борсов агент, търговец, който присвоява милиони от различни хора. Това е новият вид престъпници – финансовите престъпници.” 
 
Рей Стивънсън се присъединява към екипа с ролята на Уайзли, бивш служител от Австралийските специални служби, който се превръща в съперник на Гембъл и Хойц. „Героят ми, Роджър, е австралиец и е толкова сух, колкото пустинята.”, казва той. 
 
ЗА ПРОДУКЦИЯТА И КАСКАДИТЕ

Ченгетата в резерв - героите не се раждат...
По-голямата част от филма е снимана в Ню Йорк. „Провървя ни да снимаме в Ню Йорк и да изложим на показ всички различни места в града, от Уол Стрийт до Рокфелер Сентър”, казва Ферел. „Почти всяка част от града, за която се сещате я има във филма. На всичкото отгоре имахме втори снимачен екип, който през цялото време заснемаше сцените с катастрофите и престрелките.”
 
Продуцентът Патрик Кроули разказва, че докато са търсили места за снимки в Ню Йорк „стана ясно, че Адам се интересува от емблематични места в Ню Йорк. Както и дизайнера на продукцията Клейтън  Хартли. Например, построихме офиса на Ершън на Рокфелер Плаза 30. В сградата на Тайм Уорнър има джаз клуб с големи френски прозорци, който беше идеален.”
 
„Направихме бижутериен магазин, който разбихме за сцената с обира. Заснехме скоростно преследване в насрещното по Парк Авню. Заснехме и баскетболен мач на Никс.” Други места на снимките са Уол Стрийт, Сити Хол Парк, Хотел Плаза, Бед Баф енд Бийонд и известното Натанс Хот Догс в Кони Айлънд.
 
Що се отнася до екшън сцените, МаКкей е наясно какво да направи. „Беше нещо, което открихме при снимките на „Рики Боби: Лудият на макс” – екшъна трябваше да е приличен.”, казва той. „Няма проблем някоя сцена да не е смешна, но ако е така, трябва да е интересна. Постарахме се доста да направим екшън сцени, каквито не бяхме снимали преди.”
 
За големия екшън, създателите на филма работят с Кроули, който преди това ръководи заснемането на филмите за Борн. Кроули разказва, че реалистичният подход към комедийните сцени продължава и при заснемането на екшъна. „Адам каза, че иска възможно най-реалистичен съвременен екшън.”, казва Кроули. „Искам наистина да вярваш, че това се случва на героите”, каза той. Това е необичайно за комедия, където екшъна е по-скоро карикатурен, но се получава, когато снимаш с Марк Уолбърг.”
 
„Бях малко разтревожен – подписах за комедия и в следващия момент трябваше да скачам през стъклени прозорци. Но това са неща, с които се чувствам удобно. Екшън сцените пренасят филма на съвсем друго ниво.”
 
За каскадите отговаря Брад Мартин. „Опитахме се да не правим нищо шеговито.”, разказва Мартин. „Планирахме, подготвихме хореографията и снимахме силни сцени.” 

Например, Мартин предлага да включат паркур атлети в една от сцените. „Паркур е динамичен спорт, в който атлетите използват коли, сгради и различни повърхности за да се придвижват, да се превъртат и скачат.”, обяснява Кроули. „Така лошите изглеждаха по-опасни.”
 
В друга сцена Дансън и Хайсмит забиват колата си в автобус, конфискуват го и продължават в скоростно преследване из Манхатън с автомобила им стърчащ отстрани на автобуса, на края колата излита оттам. „Трябваше да опитаме скока няколко пъти – да проверим каква рампа, скорост и разстояние са необходими за един Шевролет Шевел да пробие дупка в автобус.”, обяснява Мартин. „Във втората част на сцената, Рик Сийман караше автобуса, като дубльор на Хайсмит. Много, много трудно е да поднесеш автобус, но Рик е един от най-добрите шофьори. Той занесе автобуса в деветдесет градусов завой, останалото свърши екипа за специални ефекти. Те застопориха колата, така че да виси във въздуха, отстрани на автобуса и после я запратиха в Тръмп Тауър.”
 
„За обира на бижутерийния магазин, екипът по специалните ефекти направи разрушител с гюле. Не беше толкова тежко – може би около 300 килограма. Гюлето трябваше да мине през сградата и след това да удари фургон.”
 
Докато се подготвя за ролята си, Ферел се обучава в полицейски участъци като проучва ежедневието на служителите. „Трябваше да направя малко проучване, да отида на стрелба. Посетих няколко участъка, за да изуча манталитета на тези хора. Под всичките вълнуващи заглавия стои много ежедневна работа, която остава незабелязана. Което е дълбокото убеждение и на героя ми.”
 
Уолбърг също е поканен да се подготви на стрелбището, но екшън ветерана се подсмихва: „Казах им и защо? Правил съм го.”
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Още публикации за: Ченгетата в резерв