Преминете към основното съдържание

Коментари за
“Отпечатъци”, 7 март, неделя, 10,30 часа, по bTV


“Отпечатъци”, 7 март, неделя, 10,30 часа, по bTV

Към текста

Казусът “Първанов срещу Дянков” и бисерите в учебниците - в “Отпечатъци”, 7 март, неделя, 10,30 часа, по bTV

silvana15

от silvana15 • 07.03.2010

Още нещо - надявам се да не е нахално, но много искам да сваля видеоматериала от днешното предаване, а не зная как и дали е възможно. Ако някой може да ми обясни как може да стане - нека се включи в коментарите и така ще направим връзка.

silvana15

от silvana15 • 07.03.2010

Преподавам математика на ученици от 9 до 12 клас в СОУ. Средищно за деца от 1-8 клас - на три училища, а учениците от 9-12 клас се събират от 9 селища. Последният учебен час за голяма част от учениците приключва в 14.50. След приключването автобуси превозват децата до домовете им. Работим предимно с деца от семейства, самоопределящи се като турци и такива от ромски произход. Малко учители в страната се сблъскват с проблема ни: наред с математика да учим децата и на български език, да им се обясняват елементарни понятия, думи, извън учебната дисциплина, която си е достатъчно богата на собствени и трудно разбираеми понятия. Трудно е, защото както на всички учители от страната и на нас ни се налага да "бягаме" като маратонци по темите от разпределението, да се "молим на Бог" - дано да няма грипна ваканция или да възроптаваме - "Пак ли ще има празник?". Времето не стига, за да се затвърди материала. Може би в гимназиалният курс щеше да бъде лесно, ако основата на тези знания бе добре усвоявана в начална и средна степен. Само че и там е същото. Наскоро разглеждах учебници за 5, 6, 7 клас - математика, които са доста различни от тези, с които работех пред 15 години, като преподавател в прогимназията. Обемни като материя, смятам и с доста висока степен на трудност за деца на тези години /да не говорим за нашите деца, които имат проблем и с езика/. Проблем от морално естество стои пред мен, а и пред колегите ми, може би, дали не грешим в оценяването - визирам 6-цата в нашето училище, 6-цата в градското училище, 6-цата в елитното училище. За последото няма спор - там се влиза по специална процедура, но за нашите общообразователни училища трябва да се смъкне малко летвата. Смятам, че е доста висока и то не като степен на трудност, а като обем материал за усвояване. Имаше виц на времето за учителите: понеже били професионално деформирани, резонната им дума по всякакъв повод била:"повтори, повтори, повтори", или по-добре да цитирам крилата фраза: "Повторението е майка на знанието". Да, ама ние нямаме време за това. Бързаме, защото инспекторът изисква разпределението да се спазва, материалът да се преподава според това разпределение, а не когато учителят прецени, че предходният е усвоен добре. И какво става?... Темата е много болезнена и, както се изрази бившият министър на образованието, трябва да се работи много не само от единиците, ангажирани в момента с тази задача, а от всички нас - с конкретни предложения, обосновани - всеки по специалността си. Предложенията да се пресяват от районните инспекторати в присъствие на предложителите, след което да стигнат до по-висшата комисия, инстанция и пр. институция и едва тогава при тези, които ще ги подредят, оформят и дадат право за издаването на учебникът или помагалото. Много неща мога да кажа по темата, но това все пак е само коментар и затова приключвам. Просто гледах предаването и бях провокирана да се включа.

“Отпечатъци”, 7 март, неделя, 10,30 часа, по bTV Как ще коментирате това?
“Отпечатъци”, 7 март, неделя, 10,30 часа, по bTV
За да коментирате с Вашето име, моля, влезте в профила си.

Коментарите се преглеждат и одобряват от модератор.