Примата ще се превъплъти в ролята на Кармен от едноименния балет по музика на Бизе-Шчедрин
На 12 октомври 2019 г. Софийската опера и балет ще открие балетния сезон с емоционалния спектакъл „Кармен–сюита“. В главната роля ще излезе примабалерината Диляна Никифорова, а нейни партньори на сцената ще бъдат Никола Хаджитанев, Емил Йорданов, Румен Бонев и Венера Христова. Празничната гала вечер е израз на признание и уважение към таланта и отдадеността на примабалерината към българското балетно изкуство.
„Изграждането на един артист е дълъг и продължителен процес. Считам се за изключително щастлив човек, защото имах шанса да работя със забележителни педагози, репетитори, хореографи и партньори. Безкрайно съм им благодарна за познанията, обичта и подкрепата по пътя на постоянното усъвършенстване.“, споделя Диляна Никифорова.
Като една от най-ярките звезди на българския балетен небосклон, Никифорова има зад гърба си повече от 700 спектакъла и над 55 роли. Критиците я определят като магнетичен артист, притежаващ прецизност на танцовата техника, актьорска дълбочина и специфична интелигентност.
Доц. д-р Диляна Никифорова завършва Хореографското училище като ученичка на примабалерината Красимира Колдамова. През периода 1991-1994 г. работи последователно в Щутгартския Балет „Джон Кранко“, Марсилския Национален Балет „Роланд Пети“, Младия Френски Балет, Белгийския Кралски Балет. От 1996 г. е примабалерина на Софийска Опера и Балет, където е изпълнила водещите партии от балетите „Лебедово езеро”, „Жизел”, „Ромео и Жулиета”, „Дон Кихот”, „Козият Рог”, „Лешникотрошачката”, „Спящата красавица”, „Пепеляшка”, „Силфида”, „Шехерезада”, „Зорба Гъркът”, „Кармен” и др. Носител е на множество престижни награди и отличия от международни балетни форуми, сред които Кристална лира на Съюза на Музикалните и танцови дейци за върхово постижение в ролята на Одета-Одилия от балета „Лебедово езеро” – 1997 г. Примата завършва магистратура по специалност балетна педагогика в АМТИИ – Пловдив, а през 2010 г. в НАТФИЗ защитава докторат по театрознание. През 2011 г. дебютира и като автор с книгата „Танцов театър и танцови техники”, а през май тази година бе премиерата на „Българският национален балет в края на XX и началото на XXI век“ – първата по рода си хроника за националния ни балет в периода 1989–2017 г.