Филмът представя едно преломно десетилетие в развитието на американската киноиндустрия: края на 60-те и началото на 70-те години на миналия век, когато от руините на старата студийна система се ражда „Новият Холивуд”.
В една тревожна обстановка на политическо просвещение и социални промени в САЩ, това десетилетие е всъщност време на значителен подем в Холивуд и истинска кулминация на творческите процеси в американската филмова индустрия.
Това е епохата на войната във Виетнам, обществени вълнения, антиправителствени протести, наркотици, сексуално освобождение и властта на „децата на цветята”. Младите хора в САЩ отхвърлят консервативните ценности, а класическите студийни филми вече не се харесват толкова. Появява се ново поколение кинотворци, освободени от конформистките ограничения през 50-те години и настояващи на пълен контрол над филмите, които правят, дори това да означава повече разходи и пренебрегване на класическите холивудски правила. а преден план сега излизат личните тревоги на човека, а не толкова самата история. Камерите са ръчни, звукът – с нарушен синхрон, заснемането на филма вече не е в студио. Типичният американски герой - пресъздаван от Джон Уейн и други актьори от неговото поколение, отстъпва място на нови, нетрадиционни актьори като Ал Пачино, Робърт де Ниро и Дъстин Хофман.
В този контекст Мартин Скорсезе заснема „Коварни улици” и „Шофьор на такси”; Франсис Копола – „Апокалипсис сега” и „Кръстникът”; Джордж Лукас – „Междузвездни войни”, а Стивън Спилбърг – „Челюсти”.
Филмът включва богато разнообразие от архивни кадри и сцени от култови, превърнали се в хитове, американски филми, както и интервюта с режисьорите Мартин Скорсезе и Джери Шацбърг, продуцента Доминик Дън и художника-постановчик Дийн Тавуларис.