ТВ анонси ТВ анонси

Кейт Уинслет e Милдред Пиърс в мини-сериала на НВО в пет части

Добави коментар

Драма в пет части, „Милдред Пиърс” е проникновен портрет на рядко независима жена, която се оказва наскоро разведена в годините на Голямата депресия и се бори да изгради нов живот за себе си и семейството си.
Дебют в България на 5 септември с двоен епизод от 21:05

Кейт Уинслет e Милдред Пиърс„Милдред Пиърс” е режисиран от режисьора на „Златно кадифе” Тод Хейнс, а в главните роли са още Гай Пиърс (Memento) и Ивън Рейчъл Ууд (True Blood)

През юли „Милдред Пиърс” на НВО – http://www.hbo.com/#/mildred-pierce -  получи рекордните 21 номинации за „Еми” 2011 г., включително за най-добър мини сериал или филм; за най-добра актриса в главна роля (за Кейт Уинслет); за най-добър поддържащ актьор (за Брайън Ф. О’Бърн и Гай Пиърс); за най-добра поддържаща актриса (за Мелиса Лео, Меър Уинингам и Ивън Рейчъл Ууд); за най-добър режисьор (Тод Хейнс); за най-добър сценарий (Тод Хейнс, Джон Реймънд).

63-те награди ЕМИ ще бъдат връчени на 18 септември
и по традиция НВО ще излъчи церемонията в пряко предаване от Лос Анджелис и за БГ зрителите си

Мини-сериалът на НВО „Милдред Пиърс”
, който в момента държи палмата на първенството по номинации за тазгодишните награди „Еми”, включително за най-добра главна роля за Кейт Уинслет, съживява незабравимия персонаж на Джеймс М. Кейн от едноименната му книга от 1941 г. Драма в пет части, „Милдред Пиърс” е проникновен портрет на рядко независима жена, която се оказва наскоро разведена в годините на Голямата депресия и се бори да изгради нов живот за себе си и семейството си.  Историята проследява непонятната отдаденост на Милдред към непокорната ѝ дъщеря, Веда, както и сложните ѝ отношения с бездейните мъже в живота й.

Гай Пиърс

Като дебютира с двоен епизод от 21:05 часа на 5 септември, понеделник, „Милдред Пиърс” ни представя също Гай Пиърс (Речта на Краля, Мементо, Поверително от L.A.) като любовника на Милдред и Ивън Рейчъл Ууд (Кечистът, Истинска кръв) като голямата ѝ дъщеря, Веда.
 
Режисран от Тод Хейнс – режисьор и сценарист на глем рок култа „Златно кадифе” (с Юън МакГрегър и Джонатън Рийс Майерс в главните роли)  „Милдред Пиърс” е по адаптиран сценарий на самия Хейнс и на Джон Реймънд. Хейнс прочита книгата на М. Кейн в края на 2008 г. именно по препоръка на приятелия си Реймънд. Сриващите се в същия момент финансови пазари, които повличат след себе си политическия и културен сектор в глобален мащаб, като че ли резонират с историята на Милдред като самотна майка в годините на Депресията. Тази неочаквана актуалност убеждава Хейнс, че днешните зрители ще намерят за близка историята на Милдред Пиърс.

За времето си, новелата „Милдред Пиърс” е считана за отклонение от характерния за Кейн криминално-драматичен стил в първо лице единствено число, който става база за жанра „филм ноар” от 40-те години на 20-ти век. Тъй като не съдържа убийство или криминална нишка в сюжета, „Милдред Пиърс” е уникална с изобразяването на амбициозните и успешни работещи жени, като същевременно е дръзка със сексуалната откровеност и детайл.

“Мястото на мъжете и обектите на обич в живота на Милдред е изцяло заето от дъщеря ѝ Веда. Всички връзки на Милдред с мъжете са напълно уникални и нетипични за времето й,”
казва Хейнс.

Хейнс и Реймънд обединяват усилия, за да адаптират сценария така, че да въплътят литературния поглед на Кейн, без сюжетната връзка с убийството, което превръща в сензация първата екранизация от 1945 г. Седемдесет години след написването си, НВО отново връща „Милдред Пиърс” на екран.

“По някаква причина си представих Кейт Уинслет, когато започнах да чета книгата,” спомня си Хейнс.  “Никога не я бях срещал и не бях работил с нея”.  

Предвид факта, че Уинслет присъства в буквално всяка една сцена от филма и в 280-те страници сценарий, нейният персонаж отсъства само в половин страница диалог, тя е учудена от дефиницията „мини-сериал”. “Няма нищо „мини” в него,” казва тя.  “Това е по-трудно от всички филмови проекти, които съм правила от „Титаник” насам. Беше като да снимаш два филма и половина за 16 седмици. Беше много придизвикателно,” допълва актрисата, която е носител на награда „Оскар” за 2009 г. за изпълнението си във филма „Четецът”.

“Кейт подхожда към работата си не само от емоционалната и психологическа перспектива, но и от физическа,” казва Памела Кофлър, един от изпълнителните продуценти. “Беше впечатляващо да я гледаш на снимачната площадка как влиза в роля като сама си раздробява пилетата и прави пайовете. Тя е невероятен практик.”

“Беше малко ристовано да намерим правилния Монти Берагон
[любовник на Милдред] с перфектното съчетание на елегантено чаровен и едва уловимо евтинеещ,” казва друг от продуцентите.  “Това, че успяхме да привлечем Гай Пиърс бе страхотно попадение и химията между него и Кейт е наистина автентична.”

 “Гай Пиърс просто олицетворява Монти Берагон. Не знам как го прави,”
казва Хейнс. „Вълнуващо е да го гледаш как се преобразява до мозъка на костите си в този наследник със синя кръв с начина, по който говори и се държи. Красива анти-енергия на Милдред, която с възпитанието и потенциала на средната класа.”

Коментирайки избора на актьор за ролята на дъщерята на Милдред, Веда, Хейнс казва: „Ивън Рейчъл Ууд [в ролята на вампирската кралица Софи Ан в сезон 3 на „Истинска кръв” на НВО] ни остави без думи със способноста си да бъде автентична. Тя се потруди страшно много, за да стане убедителна като оперна певица, има естествен талант, а способността ѝ да диша и фразира и езикът на тялото ѝ докато пее бяха толкова прецизни, че беше леко зловещо,” споделя Хейнс.    

„Като препрочитахме книгата и разкривахме нови и нови аспекти, проектът ми се стори сроден с големите ревизионастки филми от 1970-те, които създадоха елегантен натурализъм и откровенност, които „говорят” на публиката в жанрово-определящи филми като „Чайна таун”, „Кръстникът” и „Екзорсистът”. Визуалният стил на филма трябваше да отразява широко-ъгълния нов натурализъм на филмите от 70-те, първият период, в който драмата е разсъблечена от костюмите, осветена от естествена светлина и има свежа изтънченост.

Предизвикателството да се пресъздаде епохата, както и социалната и професионална еволюция на персонажа, чрез костюмите е посрещнато от куловата Ан Рот, която преди работи с Уинслет в „Четецът”.     “Тя е невероятна,” казва Уинслет за Рот. „Вниманието ѝ към детайла е просто забележително и е такава привилегия да бъдеш обличана от нея и да разкриваш персонажа заедно с нея.” Рот е маниакално прецизна в избора на костюми за всяка сцена и как те ще комуникират настроението и социалния статус на персонажа, или как характерните за епохата дрехи ще повлияят позата или движението на тялото на актьора.

“За Ан нищо не е просто дреха,”
казва Хейнс.  “Всичко е свързано с персонажа и нюансите на този персонаж – някой навик или поведение, което диктува как ще бъде навит един ръкав или дали нещо е окапано или дори на петна или скъсано... Точно малките несъвършенства са тези, които маркират възприятието на разказа  по начин, по който само дрехите го могат.”

Усърдието на Рот е насочено не само към главните актьори.  “Толкова пъти съм чувала статистките в съблекалнята, докато слагат корсетите си или закачват на жартиерите си закърпените си чорапи да се питат, „Защо сега не се обличаме така?”, казва Рот. „Никой не би се занимавал с това в днешно време. Рано или късно, всички стигат до извода, че не става въпрос само за начина, по който изглеждаш, а за цялата ти философия за живота.”
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Още публикации за: Милдред Пиърс , Кейт Уинслет

Кейт Уинслет за първи път пред българска камер