Актуално Други

Ем Ти Джи завърши сделката по придобиването на Нова Телевизия

Добави коментар

Ем Ти Джи, обяви днес, че е получила всички необходими одобрения от българските власти за завършване на сделката по закупуване на 100 процента от Нова телевизия.
Втората по големина медийна групировка в Европа Модърн Таймс Груп (Ем Ти Джи), обяви днес, че е получила всички необходими одобрения от българските власти за завършване на сделката по закупуване на 100 процента от Нова телевизия. Ем Ти Джи поема пълен оперативен контрол върху бизнеса на медията и ще консолидира резултатите в сметките си, считано от днес.

На 31 юли 2008 година групата обяви, че е подписала договор за придобиване на 100 процента от акциите на Нова телевизия срещу сумата от 620 милиона евро в брой от Антена България.     

Нова телевизия е компания, основана през 1994 година и притежаваща 100 процента комерсиалния ТВ канал Нова, втората най-гледана телевизия в България, 100% от кабелния канал Нова +, както и 80 процента от женското списание Ева. Нова телевизия генерира 54 процентен ръст в годишните си нетни продажби на реклами за 2007-ма година до 42 милиона евро. Компанията държи една трета от 125 милионния (в евро) рекламен телевизонен пазар в България. За 2007 година българският рекламен пазар е регистрирал покачване с 35 процента (в лева) като се очаква възходящата тенденция да се запази в следващите години. По отношение на печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите Нова телевизия има почти двоен ръст за 2007-ма година, в сравнение с предходната. Сумата е 20 милиона и 500 хиляди евро (8,9). Печалбата преди лихви и данъци  също се е увеличила почти двойно до 19 милиона евро (8,1) отново в сравнение с предходната година.

В сравнение с миналата година продажбите на Нова телевизия са се увеличили с 21 процента до 24 (20.0) милиона евро за първите шест месеца на тази година, а печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите е 11, 8 (9,7) милиона евро, което е скок с 22 на сто. Печалбата преди лихви и данъци  за същия период е 10,1 (9,2) милиона евро или 10 процента покачване.

Нова телевизия е телевизионен канал с ориентация към градската аудитория, младите хора и жените, излъчвайки голямо разнообразие от местни и успешни чуждестранни телевизионни формати. Нова се разпространява в национален ефир, както и в кабелни и сателитни мрежи и е достъпна до 99 процента от домакинствата в България. Каналът има 18.2 процента дял от зрителската аудитория на възраст между 18 и 49 години за първата половина на 2008-ма година и 17,7 процента за третото тримесечие. Пазарният дял на Нова е нарастнал с 20.1 процента през септември благодарение на успешния старт на есенната програмна схема, която съдържа четвъртия сезон на популярния риалити формат Биг Брадър и собствената продукция Забранена любов. За първите две седмици на октомври пазарния дял е нарастнал до 22,9 процента.

Ем Ти Джи вече управлява семейството на каналите Диема в България чрез контролния си пакет от 50 % в Balkan Media Group Limited. Четирите канала имат пазарен дял на аудиторията между 18 и 49 години от 10% за първата половина на 2008-ма година и 8,1% през третото тримесечие след пиковете, регистрирани по време на мачовете от Евро2008, които бяха излъчвани ексклузивно по Диема.

Каналите Диема имат 26% ръст в продажбите до 5.8 милиона евро за 2007-ма година. Приходите от реклама са 25 % от всички приходи на каналите през 2007-ма година. Диема държи 1.1% от общия рекламен пазар в България. Каналите обявяват загуби по отношение на печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите 2 милиона евро и 2,4 милиона евро по отношение на печалбата преди лихви и данъци.

За първите шест месеца на 2008-ма година продажбите на Диема са се утроили в сравнение със същия период миналата година. Регистрирани са и положителни резултати по отношение на печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите и печалбата преди лихви и данъци, съответно 1,1 милиона евро и 0,9 милиона евро.

Ханс Холгер Албрехт, президент и изпълнителен директор на Ем Ти Джи коментира
: ”България е един от най-бързо растящите рекламни пазари в Европа и сега компанията заема твърдо второто място на този пазар, обединявайки пазарните дялове на Нова телевизия и групата Диема. Това ще позволи на Ем Ти Джи да реализира оперативно взаимодействие между медиите и да се фокусира върху увеличаването на общата гледаемост и пазарен дял. Нова телевизия и каналите Диема имат ясни и различаващи се един от друг програмни профили и зрителска аудитория, което е добра основа за налагането на успешната стратегия на Ем Ти Джи, вече приложена на други пазари. Ние гледаме напред към по-нататъшно развие на общия бизнес и капитализирането върху неговия потенциал.

Тази придобивка е най-голямата за нас до момента и демонстрира нашата готовност за разрастване на дейността ни в бързо растящите пазари и разпространяване на нашия успешен мултиканален, мултинационален бизнес модел. Ние подсилихме нашият счетоводен баланс, чрез осигуряване на допълнително финансиране за завършване на настоящата сделка и запазвайки значителна финансова гъвкавост, за да продължим напред.”
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър