Актуално В програмата

България не работи достатъчно за позиционирането си като предпочитана туристическа дестинация в световен мащаб

Добави коментар

България не работи достатъчно за позиционирането си като предпочитана туристическа дестинация в световен мащаб.
“Нужна е последователна и активна политика за позициониране на България на международните туристически пазари.” Това заяви в интервю за EBF|Икономика ТВ Поли Карастоянова – изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя обясни, че присъствието на определен пазар е непрекъснато състезание и непрекъсната, последователна и професионална работа, от една страна за задържане на определени позиции, а от друга – за развитие на тези позиции. Чисто икономически нито една дестинация не може да живее в спокойствието и в чувството за привилегированост, че е позиционирана на определен пазар.
Поли Карастоянова

За България Поли Карастоянова твърди, че позиционирането ѝ на международния пазар е по-скоро слабо, отколкото проактивно: „България е добре позната туристическа дестинация на малък брой пазари. На пазара на Великобритания, Германия, Русия, не малка част от останалите европейски страни, но това съвсем не е достатъчно. България има своето място като дестинация сред определена група от клиенти от тези страни и това, което ние всъщност трябва да направим е един комбиниран подход на позициониране на тези пазари в други целеви групи с други туристически продукти, които осигуряват по-платежоспособни туристи.”

Подходящи туристически продукти за страната ни биха могли да бъдат например конгресен туризъм, голф туризъм, винен туризъм, спа и уелнес туризъм. Всеки един от тези продукти има своя специфичен пазар, специфични туристически изложения, на които България трябва да бъде позиционирана, защото до сега тя практически е почти неизвестна на тези пазари, а за да се развива туризмът у нас е наложително страната ни да се позиционира и извън вече познатите сфери. Според Поли Карастоянова един от най-добрите пазари в това отношение е този на Персийския залив: „Страните от Персийския залив, поради климатични, религиозни и друг ред причини, техните граждани, повече от половината време от годината пътуват и живеят извън страните си. И всъщност е въпрос на добра политика и на добър маркетинг, България да бъде представена на тези пазари, в Кувейт, в Емирствата, в Бахрейн, Саудитска Арабия и всъщност да бъде една предпочитана туристическа дестинация, нещо което ние по никакъв начин до този момент не сме направили. А България има всички онези естествени предпоставки и дадености, които гражданите на страните от Персийския залив, биха харесали и биха предпочели.”

Поли Карастоянова

В тази посока, според Поли Карастоянова, липсва активна работа и последователна политика и на този етап по-скоро само се маркират определени инициативи. Пред EBF|Икономика ТВ тя обясни, че за да има резултат е нужен финансов ресурс, който липсва в българския туризъм. Членството на България в Европейския съюз дава възможността за използване на финансовия ресурс на оперативните програми за развитието на туристическия сектор, но страната ни все още се учи как да работи в новите условия, поставени от европейската общност.
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър