В световния боксофис комедията с миньоните зае второ място сред всички филми за годината

С приход от 1 001 903 лв. и 118 300 посещения в киносалоните от премиерната дата насам Аз, Проклетникът 2 се изкачи до първото място в класацията на тазгодишните анимации, излезли на голям екран у нас. С постигнатите резултати продукцията на „Юнивърсъл“ се превърна и в третия най-касов филм в България за 2013 (след „Бързи и яростни 6“ и „Хензел и Гретел: Ловци на вещици“).
Миньоните превзеха кината не само у нас, но и в целия свят, като глобалният им успех е дори още по-впечатляващ. С 805.8 млн. щатски долара Аз, Проклетникът 2 излезе на първо място сред анимациите и на второ – след „Железният човек 3“ – сред всички премиери от началото на годината. Комедията е третият най-касов филм в историята на студиото „Юнивърсъл“, което доскоро дори не произвеждаше анимации. Поради сравнително ограничения си бюджет Аз, Проклетникът 2 е, обаче, най-печелившата му продукция. Според анализаторите само въпрос на време е филмът да влезе и в „клуба на милиардерите“ - след предстоящите му премиери в Япония, Южна Корея и оставащите 6 други страни.

Аз, Проклетникът 2 има основен принос за рекордно добрите резултати на „Юнивърсъл“, които в средата на август обявиха, че студиото е регистрирало приход от над 1.8 милиарда щатски долара в международния боксофис. Тези цифри правят 2013 година най-успешната в историята на компанията.

След тези грандиозени успехи не е чудно, че студиото се е заело да превърне главните виновници – жълтите слуги на Гру – от второстепенни персонажи в звезди. Малчовците, станали емблематични образи за поредицата, извоюваха участието си в собствена продукция – „Миньоните“. Филмът ще бъде предистория на АЗ, ПРОКЛЕТНИКЪТ и ще разкаже историята на жълтурковците и срещата им с Гру. Премиерата е насрочена за декември 2014 година.