Актуално Какво ще се случи...

Алфред Гох и Майлс Милър за сериала „През прокълнати земи“

Добави коментар

Алфред Гох и Майлс Милър са продуктивни сценаристи и продуценти, чиито имена стоят зад някои от най-успешните произведения на съвременната попкултура.

Алфред Гох и Майлс Милър са продуктивни сценаристи и продуценти, чиито имена стоят зад някои от най-успешните произведения на съвременната попкултура.  Двамата са създатели и изпълнителни продуценти на приветствания от критиката приключенски екшън сериал “Smallville“ – най-дълго излъчвания, базиран на книга, комедиен сериал на всички времена, завоювал първото място в историята на филмите, показвани по WB Television Network.

Тази година тандемът ще отбележи завръщането си в телевизията с два очаквани с голямо нетърпение сериала – “През прокълнати земи” на AMC и драмата “The Shannara Chronicles” на MTV. Вторият от тях, на който двамата са създатели и изпълнителни продуценти, се базира на серията от бестселъри в стил фентъзи на Тери Брукс.

Списъкът от сценарии за игрални филми на Милър и Гох, които заслужават да бъдат споменати, включва блокбъстъра „Spider-Man 2“ на Сам Рейми с участието на Тоби Макгайър; хитовата екшън-комедия „Shanghai Noon“ и втората ѝ част „Shanghai Knights“ – и двете с участието на Джеки Чан и Оуен Уилсън; хитовия научно-фантастичен трилър „I Am Number Four“ с продуцент Майкъл Бей; приключенския екшън „The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor“ на режисьора Роб Коен; и „Lethal Weapon 4“ с участието на Мел Гибсън и Дани Гловър.  Те са продуценти и на изключително успешния филм „Hannah Montana: The Movie“ с участието на Майли Сайръс, който беше първият филм, продуциран от дуото Милър-Гох.

Двамата се запознават докато посещават продуцентската програма на Питър Старк в Университета на Южна Каролина и оттогава са творчески тандем.

АЛФРЕД ГОХ – Изпълнителен продуцент/ Шоурънър/ Съавтор на сериала „През прокълнати земи“

Кажете ни няколко думи за „През прокълнати земи“ по повод предстоящата му премиера?

Действието в „През прокълнати земи“ се развива в Америка след 500 години след едно апокалиптично събитие, което поставя началото на период на мрак и хаос. Стотина години преди това седем мъже са се издигнали, за да наложат ред в хаоса. Това са първите Барони – нещо средно между феодални владетели и мафиотски босове. Всеки от тях контролира определена територия и ресурси. Съюзът помежду им е нестабилен. В тази действителност няма оръжия, защото те са наясно от самото начало, че оръжията могат да бъдат използвани от населението като средство за разправа с тях. Бароните събират армии от бойци, владеещи бойните изкуства, наречени Клипери, за да поддържат мира и да управляват териториите си. И тъй като всичко ново е добре забравено старо, хората, търсещи сигурност, се скупчват около Бароните, превръщайки се в техни слуги в замяна на сигурността си.

В този свят живее Съни – най-смъртоносният Клипер в Прокълнатите земи, който работи за най-мощния Барон – Куин. Съни среща момче на име Ем Кей, на което спасява живота. Той разбира, че Ем Кей крие мрачна тайна, свързана с миналото на Съни. Това е моментът, от който ние ставаме свидетели на действието.

 

Вие изградихте един свят от неговите основи. Замисляли ли сте се върху половата, расовата и социалната динамика? Не сте ли имали желание да промените клишето за властта на белия човек?
Това е  нещото, което Майлс и аз искахме да направим. Това е една от причините, поради които искахме действието да се развива далеч в бъдещето, така че да можем да използваме феодалната динамика на миналото, без да бъдем обвързани с тези расови и социални структури. Така че, в Прокълнатите земи има Барони от мъжки и женски пол, както и цветнокожи Барони. Нещата не опират до цвета на кожата или до пола, а до това колко добре можеш да се биеш. Мисля че тази идея винаги е присъствала във филмите за бойните изкуства – че няма разлика между мъжете и жените в това отношение. 

Добави описание

Кои са основните теми в сезон 1 на сериала?

Бащи и синове. Пробуждането – духовно и емоционално, на всички герои. Присъстват и темите за слабостта и силата, тъй като всичко се контролира от Бароните. Бароните имат голяма власт и тази система се е задържала 100 години, но тя започва да се пропуква. И Вдовицата е големият разрушител на тази действителност.

 

Как изпълнихте амбицията си да вкарате в телевизията автентични бойни изкуства в хонконгски стил? С какво снимките на този сериал се различаваха от тези на един типичен американски екшън сериал?
Първите сценарии, които написахме, бяха тези на „Lethal Weapon 4“ с Джет Ли и „Shanghai Noon“ и „Shanghai Knights“ с Джеки Чан. В тях имаше редовни бойни части в допълнение към първата част; така се сглобяват хонконгските екшън филми. Срокът за заснемане на повечето телевизионни филми е осем дни. Когато влязохме в AMC, ние заявихме: “Първото нещо, което искаме да ви кажем от самото начало, е че ще имаме нужда от постоянното осемдневно присъствие на бойна част, за да реализираме тези боеве в хонконгски стил.” Организацията на нашите боеве е много сложна – и хореографията, и изпълнението, а това изисква време. Това е като да реализираш голям танцов номер. Повечето американски телевизионни екшън сериали се снимат ден и половина – най-много два дни, с голям брой бързи удари.  В нашия филм участниците танцуват. Боят в дъжда от първия епизод ни отне около девет дни, за да заснемем всички части и да предложим на зрителите [добро] кинематографично качество.

Да продължим нататък – Стейси Шер ни представи на Даниъл Ву, който изпълнява ролята на Съни, и Стивън Фънг. Даниъл е американец, който се е преместил да живее в Хонг Конг преди около 20 години. Бил е открит от Джеки Чан и е станал филмова звезда в Китай. Там двамата със Стивън са се срещнали и в крайна сметка са станали партньори, като са направили заедно няколко успешни филма, сред които сериалът, наречен „Tai Chi Hero“. И така, всички ние знаехме какво трябва да се направи и как да се изпълнят тези боеве за “През прокълнати земи”. И ние изградихме филма по начин, който ни позволи да реализираме амбициите, съобразявайки се с ограниченията на телевизионната програма.

 

Как изглеждат тези амбиции като процес?

Хонконгските бойни изкуства се характеризират с интересна динамика. Когато Майлс и аз пишехме бойните сцени, ние ги отразявахме подробно; не казвахме просто “следва голям бой.” Нека повторя, тези боеве бяха като един музикален номер, играещи ролята както на стоп  кадър на филма, така и на двигател на сюжета. След това започваше работата ни със Стивън Фънг и с мастер Дий Дий – хореографът на нашите боеве. Така че, ако сравним този процес с песен, най-напред се започва със структурата на песента, основните мотиви и връзки. След това се появяват музикантите – тоест, хореографите на боевете и хората, реализиращи акробатическите номера – те изпълняват нотите, след като сте определили мястото. Те работят с променливи, които използват максимално възможностите на мястото. Така че, процесът е максимално органичен, но в него има и много мисъл, и много планиране.

Това беше едно от предизвикателствата на филма и честно казано, не мисля че то е правено по-рано. Защото как бихте могли да постигнете в един телевизионен филм желания стил на екшън и ниво на бой, които да подлежат на екранизация? А фактът, че мрежата [за радиотелевизионни предавания] беше готова да поеме този риск, беше страхотен. Всички ние рискувахме и сме щастливи от постигнатите резултати.

Добави описание

Какъв беше резултатът, видян през очите на зрителите?

Средната продължителност на боевете по телевизията е 30 до 45 секунди. Може би не изглежда така, но е истина. Тук вие ще видите бойни сцени с продължителност две до три минути. Те са хореографирани и заснети и това е хонконгският стил. Разбира се, в тях има удари, но това не е масовият, бърз бой, който се вижда в много американски екшън и телевизионни филми. В този филм вие виждате движението на телата, виждате танца на участниците.

МАЙЛС МИЛЪР, – Изпълнителен продуцент/ Шоурънър/ Съавтор на сериала „През прокълнати земи“

Как се стигна до създаването на сериала „През прокълнати земи“?

Ал и аз обичаме бойните изкуства и имаме богат опит с тях на филмовата сцена; работили сме с Джеки Чан, Джет Ли, Мишел Йео и Дони Йен в различни наши филми. Винаги сме искали да покажем автентичния, хонконгски стил бойни изкуства по телевизията.

Започнахме, като си зададохме въпроса какъв вид филм би ни ангажирал действително като зрители и творци? Искахме той да бъде американски и действието да не се развива в съвременния свят, в който има оръжия. Тъй като оръжията винаги правят бойните изкуства излишни и никоя бойна сцена не започва с изтръгване на оръжие от нечии ръце. Ние искахме това да бъде свят, в който царуват бойните изкуства, затова поставихме действието в бъдещето, където няма куршуми и оръжия.

 

От кои филми беше повлиян сериалът?

Идеята на историята беше почерпена от „Journey to the West“, известен още под името „Monkey King“ – една знакова творба на азиатската култура и азиатската художествена проза, в която се разказва за един будистки монах, пътуващ до Индия в търсене на свещени писания. Това беше зрънцето, но само това, на идеята за търсене на духовно просветление. Това е основното в “През прокълнати земи” – една история на хора, които търсят нещо по-дълбоко в живота си.

Филмът дължи голяма благодарност и на японското кино, и на работата на Акира Куросава, както и на всички азиатски филми за бойните изкуства. Има цяла група филми за японските самураи, чието действие се развива в близост до и извън палата на феодалния владетел, в домовете за гейши, чайните и така нататък; това също беше от значение.  Разбира се, Брус Ли оказа голямо влияние по отношение на вътрешната природа на бойните изкуства и елементите на истинско насилие и последствията, които съпътстват действията на нашите герои. Визуално, работата на Вонг Кар Вай беше мерило за стандарт; ние се стремяхме да му подражаваме в прецизността по отношение на детайлите и великолепната кинематография.

Всички тези неща са от голямо значение за филма. Но, той е една съзнателна грандиозна смесица от неща, които ние харесваме като почитатели на жанра и почитатели на киното. Ние прекарахме цялата тази смес през съзнанието си и ето какво се получи накрая.

Добави описание

Използвахте ли някакви примери от историята при създаване на обществото от Прокълнатите земи?

Структурата на обществото в Прокълнатите земи наподобява най-общо тази на средновековна Япония, която е била разделена на територии, всяка от които се е управлявала от Шогун. При нас това са Бароните. Шогуните са разполагали с армии от убийци, наречени самураи. При нас това са Клиперите. Хората, които в миналото са били самураи, но са изоставили своите шогуни и сега се скитат по света, са били наричани Ронини. При нас това са Номадите.

 

Как стигнахте до идеята за облика на сериала?

Когато се заемаш със създаването на определен свят, си мислиш за естетическия му вид и за това как светът е стигнал дотук. Ние не искахме да изградим такъв образ на бъдещето, какъвто виждате в много пост-апокалиптични филми – пустинен, прашен, оранжево-червен. Ние искахме да постигнем обратния образ – сочен, напоителен, искрящ като скъпоценен камък. Спомнихме си за руската ядрена катастрофа в Чернобил - 30 години след събитието, тази област е невероятно свежа, почти като оазис на дивата природа. Ами, ако в бъдеще този свят се възроди по някакъв начин?  Природата е силна и доминираща, тя почти не се съобразява с цивилизацията, която се крепи на косъм. Виждате това в искрящо зеленото и наситено червеното на униформите, които символизират също така кръвта и жестокостта на този свят. Виждате красотата на червените макови полета, които изглеждат толкова невинни, но всъщност символизират смъртта по един много графичен начин.

Добави описание

Да поговорим за образите. Имахте ли предвид някакви архитипове?

Всъщност не. Ние си поставихме за цел да направим тези образи да изглеждат напълно естествени. Всеки има своите тайни, всеки е преследван от действия, които е извършил. Навлизайки в същността им и разкривайки вътрешните им тайни, разбираш какви са. Всички образи се характеризират с морална двойственост – никой не е само добър, никой не е само лош. Това е един жесток свят и героите са възприели неговата жестокост. Никой не е оцелял, без да извърши неща, за които съжалява. Героят на историята е човек, който е убивал най-много. Това е бил съзнателен избор. Съни е пролял най-много кръв и има най-голяма нужда от изкупление.

 

Всички герои ли имат възможност за такова изкупление?

Категорично. Всички герои във филма се намират в криза. Съни е най-централният образ, защото той е достигнал момент от живота си, в който не иска да прави това, което прави. Но, същото е вярно и за Куин – той разбира, че е достигнал възраст, която го прави уязвим. Лидия е отхвърлена от Куин; какво ще се случи с нея, ако той умре? Райдър е пренебрегнат и от двамата си родители; какво е неговото бъдеще? Вийл също е достигнала момент, в който може да загуби живота си по решение на Куин. Така че, всички във филма се намират в морална и емоционална криза. Дори Вдовицата, която се опитва да си извоюва място като Барон в този свят. Тя иска да направи света по-добър, но на каква цена?

 

Кажете ни за символите, които създадохте за Бароните.

Всяка държава или друг управляващ орган трябва да има емблема, която да го представлява. Ние искахме да създадем иконография, която да бъде много конкретна, и харесахме идеята да използваме безобидни символи, които да преработим така, че да ги направим да изглеждат страховити. Освен това, искахме символите да изглеждат американски, а не средновековно европейски. Така, символът на Вдовицата стана пеперудата. Тя има присъствие и сила като символ, но се използва при хвърлянето на звезди, които са смъртоносно оръжие. За Куин избрахме броненосеца. Как това странно животно може да се превърне в символ на сила? Ако се замислите, то е малко, но е покрито с броня и защитено; всъщност, това е праисторическо създание, което е оцеляло в продължение на хилядолетия. Затова, то е отличен символ на Куин и на това, което той представлява; той е човек, който оцелява. Вие може да го подценявате, но той е човек, който се завръща и се издига отново.

Добави описание

Как стигнахте до идеята за оформлението на различните елементи от дизайна – мотоциклетите и колите, облеклото и декорите? В тях има нещо викторианско, но освен това и нещо друго.

Тъй като тези Барони са решили да придадат нов облик на света след Тъмните векове, след разрухата на 99% от човечеството, те избират викторианската епоха, която смятат за най-комфортна, и решават да я възпроизведат. Но, това не е истински викторианска епоха – в нея има включени и съвременни елементи. В хода на историята всяка епоха се е развивала, заимствайки от другите епохи. Освен наличието на стиймпънк/ретро и неовикториански елементи, има и много други неща. Гардеробът на Лидия и Джейд е вдъхновен до голяма степен от модата на 20-ти век – от Шанел през Ив Сен Лоран до Халстън. Оживелите аудио технологии от средата на 20-ти век – записи и записващи устройства, внясят особено очарование. В Прокълнатите земи няма сложна електроника – няма платки, схеми и компютри. Но, има механични устройства и електричество. Всички превозни средства са в стил от преди 1970. След 1970 колите стават по-компютъризирани и поддръжката им в тази епоха не би била възможна. Но, един прост двигател може да работи и да изпълнява предназначението си; той може да бъде реконструиран и преработен. Освен това, има доста заемки от Азия по отношение на оръжията, костюмите и силуетите. Ние смесихме всички тези елементи, за да създадем този свят, така че да изглежда автентичен.
 

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Още публикации за: През прокълнати земи , Майлс Милър , Алфред Гох

Дългоочакваният финален сезон на “През прокълнати земи” започва на 25-ти март по AMC

Кулминационната развръзка на драмата в областта на бойните изкуства “През прокълнати земи” през март по AMC

“През прокълнатите земи“ се завръща с трети сезон по AMC през пролетта на 2018 г.

Какво се случва с героите в сезон 2 на сериала „През прокълнати земи“