Кино

Всичко за филма "Рио"

• От 0/5

Всичко за филма "Рио" - "Които си приличат, се привличат" премиера 8 април 2011

РиоБлагодарение на създателите на „Ледена епоха” ще се впуснете в диво приключение с 3D-комедията „Рио”. Блу е опитомен папагал макао, който така и не се е научил да лети. Той се наслаждава на удобния си живот със своята собственичка и най-добър приятел, Линда в малкото градче Мус Лейк в Минесота.

Двамата с Линда смятат, че Блу е последния от вида си и когато разбират, че има друго макао в Рио Де Жанейро, те поемат към далечната и екзотична страна за да открият Джуъл, женското съответствие на Блу. Не дълго след пристигането им, Блу и Джуъл са отвлечени от банда некадърни трафиканти на животни. Блу бяга с помощта на Джуъл и група отракани градски птици. С новите приятели зад гърба си, Блу трябва да събере кураж и да се научи да лети, да осуети плановете на похитителите, които ги следват по петите и да се върне при Линда, най-добрият приятел, който една птица би могла някога да има.

РИО на Blue Sky Studios и Twentieth Century Fox Animation е най-амбициозният анимационен филм на студията. Той е зрелищен и пищен, изпълнен цветове музика емоция и забавление. Историята се развива сред пъстрата джунгла, крайбрежния рай и ширещия се град и празника на всички празници, известен като „Карнавала”. РИО е не просто точка върху географската карта, той е магично място и състояние на ума.


ФИЛМА Е ОЗВУЧЕН С ГЛАСОВЕТЕ НА:
Христо Димитров, Ася Рачева, Малин Кръстев, Георги Николов, Георги Тодоров, Румънеца и Енчев,  Ралица Ковачева, Александър Воронов, Петър Бонев, Петър Чернев


ПЪТЯТ ДО РИО

РИО е плод на въображението на Карлос Салдана, който е режисьор на анимационните хитове „Ледена епоха”, „Роботи”, „Ледена епоха: Разтопяване” и „Ледена епоха: Зората на динозаврите”. Още след завършването на втория филм „Ледена епоха”, Салдана има идея, която прераства в РИО. С историята за недодяланата опитомена птица, впуснала се в приключението на живота си в един приказен свят, той иска да създаде нещо като любовно писмо за родния си град – Рио. „Прекарах години в работа по филмите от поредицата „Ледена епоха” и прекарах чудесно в този свят и в компанията на прекрасните му герои. РИО е в още по-голяма степен лично преживяване.”, обяснява Салдана. „Страстта на Карлос към проекта и  желанието му да ни въведе в света, който си представяше бе заразителна. Всичко, което ще видите на екрана е резултат от тази страст.”, допълва продуцента Джон Донкин.

За да разкрие дълбочината на този магичен свят и колоритните му герои, Салдана събира такива звезди като Ан Хатауей, Джеси Айзенберг, Джейми Фокс, Уил Ай Ем, Джемейн Клемен, Лесли Ман и Джордж Лопес. Салдана и неговият екип от Blue Sky Studios използват най-съвременните инструменти за анимация и 3D за да създадат това поглъщащо преживяване.

Създателите на филма потапят действието и публиката в комбинация от бразилски звуци и съвременна американска музика. В саундтрака на филма участват бележити музиканти, начело с Уил Ай Ем (от Блек Айд Пийс), Джейми Фокс, Бебел Джилберто, Тайо Круз, Естер Дийн, Сиеда Гарет, Джемейн Клемен и известният бразилски перкусионист Карлинос Браун, всички под ръководството на бразилската музикална легенда и изпълнителен музикален продуцент на РИО, Серджио Мендес.

КОИТО СИ ПРИЛИЧАТ, СЕ ПРИВЛИЧАТ

Рио
Блу е главният герой в РИО. Той е опитомен папагал Макао – последният мъжки от вида - който така и не се е научил да лети.  „Пътешествието на Блу, в неговото емоционално, комично и физическо измерение, е сърцето на филма.”, разказва Салдана.
Пътешествието на Блу започва в не толкова питомната бразилска джунгла, където като малко пиле е живял сред ликуващите музикални мелодии на стотиците птици, летящи около него. Тези звуци вдъхновяват малкия Блу да предприеме първия си опит за летене, който е прекъснат след като той и още няколко птици са уловени от трафиканти.

Следващият момент в който виждаме Блу, той живее удобно в малко градче в Минесота заедно със своята собственичка и най-добра приятелка Линда, озвучена с гласа на Лесли Ман. Линда приютява Блу, след като трафикантите го превозват в този негостоприемен свят, няколко години преди това. От тогава Блу и Линда са неразделни. Блу се развива добре в уютния дом и книжарницата на Линда. Всъщност той е опитомен до такава степен, че прилича повече на човек, отколкото на птица. Той може да готви, да си мие зъбите, да прави кафето сутрин, и да служи на Линда вместо будилник. Това което не може да прави е това което се отдава най- добре на повечето птици – да лети.

„Блу води сигурен живот.”, отбелязва Джеси Айзенбърг. „Той е много умен, чете много и има аналитично мислене. Но това не му помага да лети.” Блу смята, че може да използва огромната си умствена сила за да полети, но всеки опит завършва катастрофално.

„Блу има списък, цял куп книги за аеронафтика и планини от математически уравнения, в които е повдигнат на квадрат вектор. Но това не му помага, защото няма книга, която да обясни летенето на една птица.”, обяснява Айзенбърг. Блу ще разкрие тази тайна в Рио, след като преоткрие корените си.  

Въпреки разочарованието от неспособността си да полети, Блу и Линда са щастливи. „Те водят обикновен живот в Минесота. Линда е домошар и Блу е нейният спътник, с когото са много щастливи.”, разказва Лесли Ман. Животът им се обръща с краката нагоре след пристигането на Тулио (с гласа на Родриго Санторо), ексцентричен учен, който е пропътувал половината свят от Рио до Щатите, за да съобщи, че Блу е последният мъжки от вида и че той иска да го заведе в Рио и да го срещне с последната женска Макао, чието име е Джуъл.

Линда и Блу не горят от желание да напуснат щастливия си дом. „Те не излизат много и не биха заминали за Бразилия, стига да им хрумне. Пътуването надалеч ги плаши и двамата.”, обяснява Ман.

След дълго обмисляне, Линда и Блу вземат съдбоносно решение и заминават за Рио. Първата му среща с Джуъл обаче далеч не е любов от пръв поглед.  Двете птици са пълни противоположности – Блу е опитомен и обича да живее в клетка, докато Джуъл е независима и мрази идеята да е затворена. „Тя отхвърля всякакви ограничения. Обича да прави нещата по своему. Блу представлява много неща, които Джуъл мрази. До известна степен тя смята живота му като опитомена птица за продаване и го съди строго.”, отбелязва Ан Хатауей.

„Джуъл има проблем с обвързването. Тя трябва да се научи да се доверява. До голяма степен, това че първоначално отблъсква Блу се дължи на страха й да не бъде наранена. Дълбоко в себе си тя е ранима.”, продължава Хатауей.

„Първоначалната реакция на Блу към Джуъл е смесица от уплаха и очарование. С опознаването на Джуъл, Блу се увлича защото тя е всичко, което той не е. Джуъл е със свободен дух, пряма и смела.”, разказва Айзенбърг.   

Блу е като риба на сухо и преди неуверената му среща с Джуъл. Още с пристигането си в Рио, сетивата му се пресищат от цветовете, звуците и околностите на града. Блу определено не се чувства комфортно, както в Минесота. Затворения в клетката, която приема за свой дом, Блу среща първите си приятели в Рио – канарчето Нико, озвучено от Джейми Фокс и Педро, птица кардинал, озвучена от Уил Ай Ем . Срещата с тези птици усилва културния шок на Блу, но заедно с това той е заинтригуван от нахаканите им личности. Нико и Педро изпитват не по-малко любопитство към Блу. „Нико обича живота и музиката.”, разказва Фокс. „Той е малък, но широко скроен. Нико и Педро олицетворяват свободата в новия живот на Блу в Рио и се чудят защо той е в клетка.”

Фокс приветства възможността да работи съвместно за пръв път с дългогодишния си приятел Уил Ай Ем. „Беше страхотно да съм с Уил и да наблюдавам работата му като актьор и музикант.” Един от забележителните елементи на филма е сътрудничеството между двамата изпълнители, включително и в сцената в бразилски нощен клуб, в който Нико и Педро наелектризират тълпата с въодушевяващото изпълнение „Хот Уингс”, създадено съвместно с фронтмена на Блек айд пийс.

Рио


Блу има късмет, че се сприятелява с Нико и Педро.
Всъщност той ще се нуждае от много приятели в Рио, защото той и Джуъл са отвлечени от трафиканти, които възнамеряват да продадат редките птици за купища пари. Шефа на трафикантите има довереник в лицето на Найджъл, какаду, озвучено с гласа на Джемейн Клемен. „Смятаме че Найджъл е страхотен злодей.”, отбелязва Салдана. Салдана и сценаристите създават неочаквано интригуваща предистория на Найджъл за да съответства на образа му. „Найджъл е бивша звезда от сапунени сериали, която таи злоба заради отнета му роля,  която е дадена на доста по-млада и красива птица.”, разказва Салдана. „Найджъл е много театрален и забавен.”, добавя Клемен. „Найджъл е огорчен. Някога е бил успяла и красива птица. Външният му вид е променен и отразява вътрешната му промяна. И бъдете сигурни, Найджъл не е добър. Той използва всяка предоставила му се възможност за да извърши някаква злина. Той яде пилешко! Що за птица би яла пилешко?”    
Клемен не само озвучава Найджъл, но е автор и изпълнител на музикалния номер, който въвежда Найджъл.  

Въпреки усилията на Найджъл, Блу и Джуъл успяват да се измъкнат от похитителите си. Найджъл решава, че се нуждае от помощ за да върне избягалите Макао. Какаду наема банда мармозетки, посветени в бразилското бойно изкуство капоейра, готови да направят всичко, което иска Найджъл. Салдана оприличава мармозетките на притичващите катерици Сентръл Парк. Само че мармозетките владеят бойни изкуства, дори могат да пеят и танцуват.

Приключението на Блу и Джуъл продължава през и над Рио, преследвани от Найджъл и мармозетките. Добрата новина е че те са един нокът пред преследвачите си. Лошата – преди да избягат, Найджъл е завързал с верига неподхождащата си двойка един към друг. Принудителната им връзка не е идеална, но предвид обстоятелствата, Блу и Джуъл трябва да се сработят за да не попаднат в ноктите на Найджъл.
В този момент се появява Рафаел, доброжелателен тукан, който взема Блу под крилото си. Като бивш крал на карнавала, Рафаел все още познава всеки в Рио, включително и собственика на гараж Луиз, който може би ще успее да освободи Блу и Джуъл от веригата. Джордже Лопез, който озвучава Рафаел, нарича тукана „гласът на Рио”. „Той е широко скроен, но сам е позволил да бъде опитомен – женен е и има 17 деца! Така че може да се нарече домошар. Но сърцето му бие за Карнавала.”
Рафаел кара Блу да се вслуша в собственото си сърце, защото според него това е единствения начин да полети. Освен това Луиз е в средата на града и ще е най-лесно да стигнат до него по въздух. Уви, не им е било писано. Блу не успява да улови вътрешния си ритъм и след няколко безуспешни и болезнени опита за летене, Блу и Джуъл бавно си проправят път до гаража. По пътя те се попадат на трафикантите, Найджъл и мармозетките; Блу е осенен от важен спомен и най накрая разцъфва любовната история.

Рио


За голяма изненада на Блу и Джуъл Луиз не е птица, а булдог, който за разлика от повечето представители на своя вид устоява на изкушението да преследва пернати. Като добър приятел на Рафаел, Луиз с готовност удовлетворява желанията на тукана и неговите спътници.
В края на приключението Блу, Джуъл и новите им приятели, заедно с Линда (която търси изгубения си приятел още след като трафикантите ги разделят),  се срещат на фона на зрелищния Карнавал. Музика, цветове, прелитащи птици и стадион, пълен с 50 000 души и всичко това за да се разкаже историята за един свят, в който е вечен празника …и в който за да се впуснеш в приключение е нужно да полетиш.

ЗВУЦИТЕ И РИТЪМА НА РИО


Рио


Музикантите в РИО са подбрани толкова внимателно, колкото и самите актьори. Всъщност в някои случаи двете полета за изява се сливат. Водеща в музикалния принос към продукцията е песента на Уил Ай Ем Hot Wings, която той изпълнява с Джейми Фокс. R&B звездата Тайо Круз попълва саундтрака на филма с песента Telling the World, която пресъздава биещото сърце на филма. Серджио Мендес презаписва своя хит в стил боса нова Mas Que Nada. Мендес, който е музикален продуцент на филма, привлича към екипа Карлинос Браун, който да придаде допълнително характерно звучене на музиката във филма.

Да се координира натоварения график на отделните изпълнители се оказва истинско предизвикателство.
Актьорите и музикантите записват отделно. За сцената в нощния клуб с изпълнението на Hot Wings, Уил Ай Ем и Джейми Фокс записват заедно, частта с изпълнението на Ан Хатауей е направена отделно (Тя за пръв път се изявява като певица в кино продукция!).

МАГИЯТА ЗАД КАДЪР

РиоСъздаването на магичния свят на РИО и неговите герои, изисква преодоляването на безброй предизвикателства от страна на учените, аниматорите, моделиерите, екипа по специални и 3D ефекти в Blue Sky Studios. Пресъздаването на пернатите герои е основна задача. „Искахме да представим Блу, Нико, Педро, Рафаел и останалите птици до последния детайл.”, разказва Салдана. По време на първите етапи от продукцията част от създателите на филма посещават зоопарка в Бронкс за да наблюдават как птиците се движат, използват перата си, въртят главите си, изобщо всичко онова, което прави птиците птици.  

Blue Sky Studios използват нов метод за рендване на перата, който позволява на аниматорите да поставят и оформят перата с непостигнат до момента контрол над процеса.  Салдана иска птиците в РИО да изглеждат като истинските бразилски видове.

Синият цвят в оперението на Блу е постигнато с оцветяване на всяко перо, след което са добавени детайлите, сенките и повърхностната тъкан, като драскотините и вдлъбнатините по клюна
.

Създаването на хората във филма представлява не по-малко предизвикателство. Блу Скай не е създавало човешки образи от първия филм „Ледена епоха”. В студиото разработват нов начин за рендване на човешка кожа, който я прави да изглежда реалистично върху стилизираните образи на Линда, Тулио и останалите основни герои-хора.

Известният кинематограф Ренато Фалкао се присъединява към проекта още в ранната фаза на предпродукцията на РИО. Фалкао експериментира с различни обективи и изследва какво може да се постигне с кинокамера за заснемане на действие на живо по отношение на дълбочината на полето и как тази информация може да се използва при постановката на действието, и героите в анимационния филм.  
РИО е втория филма на 3D (след „Ледена епоха: Зората на динозаврите” през 2009). Екипът за стереоскопично заснемане на Блу Скай, залага 3D-процедурите и запазва пластовете на всеки кадър още в ранните етапи на анимацията. „3D-ефектът в РИО е част от самата история.”, твърди Джейми Уилкинсън. „Разработихме инструменти, които ни позволиха да уловим всеки кадър с мулти стерео камера. 3D- кадъра в РИО представя единен детайлен и дълбок свят, а не сбор от два или три различни.”
Независимо дали ще гледа филма на 3D или 2D, публиката ще се потопи в свят „който сам по себе си е герой”. Салдана и екипът му са уловили необятността на региона, с пресъздаването на места като Корковадо, Шугър Лоуф Маунтин, Самбадоме, заедно с джунглите, именията, градските пейзажи и плажове.

„Рио е за това, как да излезеш от собствените си релси, да загърбиш очакванията си и да заживееш за момента и да полетиш.”
, заключава Ан Хатауей.

Още за РИО / RIO (2011)

Какво е твоето мнение?

Виж мнения за Всичко за филма "Рио" (4 коментара)

Не пропускайте

ТВ анонси

Популярно в poTV.bg