Кино

Sucker Punch: Измислен свят (2011)

Добави коментар

Sucker Punch: Измислен свят / Sucker Punch (2011) премиера на 25 март 2011 - Когато реалността се превърне в затвор, умът ще ви дари свобода...


Sucker Punch: Измислен свят / Sucker Punch (2011) премиера на 25 март 2011

Когато реалността се превърне в затвор, умът ще ви дари свобода...

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


С първия си филм, базиран изцяло на негова оригинална идея, Зак Снайдер си поставя за цел да сблъска реалност с фантазия. Резултатът е „Sucker Punch: Измислен свят.”

„Това е филм за бягство – в буквален и в преносен смисъл,” споделя режисьорът. „Показва ни как умът може да изгради неразрушима преграда срещу истинския свят и на какво сме готови, за да се измъкнем от изключително трудна ситуация.”

„Преди време написах кратка история, която включваше и героиня, наречена Бейбидол,” продължава Снайдер. „Постепенно историята се разрастна и заживя свой собствен живот.”

„Беше невероятно освобождаващо за Зак да сътвори нещо, към което няма предварителни очаквания и нагласи,” споделя продуцентката Дебора Снайдер. „Историята може да поеме, в която посока Зак си пожелае, но в центъра ѝ винаги остава Бейбидол – млада жена, която е заобиколена от толкова враждебност, че предпочита да се оттегли в света на фантазиите, за да се справи със случващото се в действителност около нея. Така тя открива собствената си вътрешна сила. Сила, която я прави истински боец, готов да оцелее във всякакви трудности.”

След като нахвърля основите на историята и създава отделните персонажи, Зак Снайдер се обръща към дългогодишния си приятел Стийв Шибуя за помощ при оформянето на сценария за филма.


„Когато Зак ми сподели за пръв път идеите си, те ми се сториха изключително предизвикателни,” спомня си Шибуя. „Той искаше да направи филм без ограничения в мащаба на екшън сцените и постоянно разширяване на различните фантастични светове, като в същността си това остава история за момиче, борещо се с вътрешните си демони по пътя към изкуплението.”

Донякъде ироничен е фактът, че история, която няма времеви и пространствени граници, намира своите корени в едно от най-ограничените места, които човек може да си представи – психиатрична клиника във Върмонт през 60-те години на миналия век. Въпреки това филмът пренася Бейбидол и нейната банда от момичета-войни  в различни светове и ги изправя срещу огромни самураи, зомбита и дракони. На страната на момичетата са техният ум, богат оръжеен арсенал и желанието да работят заедно в името на общата свобода.

По всичко изглежда, че въображението на Бейбидол не познава граници, докато тя пропада все по-дълбоко в собствената си заешка дупка.

Запомни – ако няма за какво да се бориш, битката е предварително загубена.
А, и нещо последно – опитайте се да действате заедно.

-----Мъдрецът

ЗА ИЗБОРА НА АКТЬОРИТЕ

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


В „Sucker Punch: Измислен свят” Бейбидол повлича всички основни персонажи във всеки следващ свят, който съзнанието ѝ се впуска да изследва. Това изисква от актьорите да пресъздават различни образи – първо тези в лудницата, част от реалността, а впоследствие и коренно преобразените си версии във въображаемата вселена.

Емили Браунинг поема ролята на младата жена
, готова на всичко, за да извоюва свободата си. „Бейбидол (кукличка) веднага извиква асоциация с нещо изключително чупливо,” споделя актрисата. „Но всъщност тя е доста силна и именно това разминаване между името и същността ѝ намирам за доста забавно.”

„Хората във фантазиите ѝ са плод на реални преживявания и най-вече на несправедливостите, които е трябвало да изтърпи. През нейните очи има ясно разграничение на добри и лоши хора, а лошите са най-вече мъже като втория ѝ баща. А Мъдрецът в приказния свят е събирателен образ на идеалния баща – властен, но и грижовен, и готов да ѝ даде напътствия, за да направи правилния избор.”

„Бейбидол олицетворява прехода между детството и света на възрастните, съпътстван от промяна във възприятията,” разяснява Снайдер. „Тя е истински войн, едновременно силна и крехка. Емили успя да вдъхне живот на всичко, което съм си представял у героинята.”

Браунинг чувства подкрепата на Снайдер по време на целия снимачен процес. „Зак е създал тази невероятна вселена и има напълно ясна представа как трябва да изглежда героинята ми, но в същото време остава напълно отворен за нови предложения,” споделя актрисата. „През цялото време искаше да е сигурен, че съм доволна от изпълнението си.”

В новата среда Бейбидол открива първия си приятел в лицето на Рокет – решително, но леко наивно момиче, което заедно с по-голямата си сестра Суйт Пий отдавна обитава клиниката и е наясно с правилата на играта.

Джена Малоун е в ролята на буйната Рокет
, която самата актриса описва като „първообраз на по-малкото дете в семейството, за което се отделят много грижи, но то невинаги ги оценява. Рокет изпитва чувство за свобода дори в ситуацията, в която се намира. Това обаче носи и своите рискове, защото прекалената самоувереност може да е опасна.”

Това измамно усещане за сигурност се дължи и на присъствието на по-голяма сестра, която винаги се е грижела за Рокет. Скоро Бейбидол е наясно, че Суйт Пий е не само защитник на по-малката си сестра, но и водач на цялата група момичета. Суйт Пий вижда в лицето на Бейбидол заплаха за лидерската си позиция и благоволението на хората, контролиращи случващото се в клиниката.

„Когато прочетох сценария Суйт Пий моментално се открои като героинята, с която мога да се идентифицирам най-много,” споделя Аби Корниш. „Тя е в ролята на майката, която се грижи за по-малката си и буйна сестра. Суйт Пий разчита на своите инстинкти и се нагажда към правилата на света, в който двете със сестра ѝ са принудени да живеят. Тя наистина вярва, че ако сведат глави, работят усърдно и изпълняват всяко нареждане, то един ден управата на клиниката ще ги пусне на свобода. Идеята за бягство я плаши много повече, отколкото Рокет.”

Едно момиче, което определено следва примера на Суйт Пий, е Блонди.
Името ѝ обаче е подвеждащо. Ролята се изпълнява от чернокосата Ванеса Хъджинс. „Блонди е много мила и малко страхлива, но именно страхът я мотивира да покаже най-доброто, на което е способна,” обяснява актрисата. „Тя има своите „руси” моменти от време на време, но когато опре до ритане на задници няма равна.”

„Този проект е напълно различен от всичко, което съм правила досега. Беше наистина вдъхновяващо да участвам във филм, в който жените раздават правосъдие по невиждани досега начини и това автоматично направи от Зак моя герой,” допълва Хъджинс.

Друга героиня, която открива своята по-силна страна на бойното поле е Амбър. Нейната задача е да пилотира самолетите, с които момичета се придвижват от едно място на друго.

„Амбър е момиче, което иска да се впише в средата и да се хареса на околните,” обяснява актрисата Джейми Чънг. „Идеята за бягство разпалва кръвта ѝ и ѝ помага да намери кураж за решителни действия. Този новооткрит кураж я поставя в ролята на капитан на летателните апарати, които превозват момичетата във вълшебния свят на техните фантазии. Тя трябва да прецени точния момент, в който да изтегли групата от бойното поле, защото в противен случай всичко ще се провали.”

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


Чувството на доверие и близост между героините е директно следствие от сближаването на актрисите в реалния живот.

„Химията между петте момичета беше очевидна на и извън снимачната площадка,” споделя Дебора Снайдер. „Беше като истинска магия. А във филм, в който между героините се предполага да има неразрушима връзка, именно такава магия е необходима. Извадихме истински късмет с тяхната пълна отдаденост на проекта и една на друга, което си проличава и на екрана.”

„Не мога да си представя друга актриса да изпълни, която и да е от тези роли,” споделя Снайдер. „Те въплъщават по уникален начин всичко, което съм си представял у героините, когато ги създавах на хартия, и успяха да да надминат и най-смелите ми очаквания.”

Във фантазиите на Бейбидол на трансформация подлежат и възрастните обитатели на реалния свят, който я заобикаля.


Карла Гуджино е в ролята на д-р Вера Горски, която се превръща в съдържателка на публичен дом. Тя се опитва да помага на момичетата да оцелеят в суровата им среда, но в същото време самата тя няма реална власт и е принудена да се съобразява с други човешки фактори, упражняващи своето влияние върху нея.

„Тази жена изпитва дълбоки емоции, но се стреми да не ги показва външно,” казва Гуджино за героинята, чийто акцент издава произход от Източна Европа. „Тя е много твърда жена, която по всяка вероятност е преживяла много по-лоши моменти от петте момичета, имайки предвид къде е израстнала. Тя е част от екипа, управляващ клиниката, но в същото време иска да помогне на момичетата да оцелеят в този несигурен свят.”

Мъжът, който налага желязната си дисциплина в клиниката е санитарят Блу, изигран от Оскар Айзък

„Според мен Блу се е чувствал безсилен цял живот и сега се опитва да компенсира, като демонстрира надмощие над привидно беззащитните пациентки,” споделя самият Айзък. „Той иска да получи уважението им и да ги контролира. А ако не му се подчинят, последиците ще бъдат жестоки.”

Съдбата на Бейбидол лежи в ръцете на Баровеца – фигура с неясни намерения, в чийто образ влиза Джон Хам. Единственият истински съюзник на момичетата е Мъдрецът, чиято роля е написана специално за Скот Глен, приятел на режисьора Зак Снайдер.

„Мъдрецът олицетворява вътрешния глас, в който трябва да се вслушваме по-често,” обяснява Снайдер. „Той е ментор и позитивното мъжко присъствие във филма. Дълбочината и хуморът, които Скот внесе в ролята, са точно това, от което имахме нужда.”

Самият Скот Глен оценява еклектичния стил на проекта.
„Това е една секси, забавна и страшна приказка, изпълнена с нон-стоп екшън и приключения. Особено ми допадна предизвикателството да изобразявам Мъдрецът в различни исторически епохи. Историята ме отвежда в Япония през 15-ти век; в разгара на Първата световна война; на чужда планета в бъдещето... През цялото време Мъдрецът е водач и на момичетата, и на публиката.”

Според Снайдер всеки от героите предлага различна перспектива върху историята. „Не бих могъл и да мечтая за по-добра група актьори, които да пренесат идеите ми на екрана. Освен чисто психологическите предизвикателства филмът изисква много и във физическо отношение, но въпреки това всички се раздадоха докрай и допринесоха за невероятния краен резултат.”


Битката ви за оцеляване започва сега

                -------    Мадам Горски


ПОДГОТОВКА ЗА БИТКАТА

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


Преди началото на снимачния процес петте млади актриси биват подложени на усилени тренировки за множеството екшън сцени в „Sucker Punch: Измислен свят.”     Издръжливостта им е поставена на изпитание от опитния координатор на каскади Деймън Каро и треньора Логан Худ. И двамата са част от екипа, допринесъл за успеха на безспорно най-големия хит на Зак Снайдер „300.” Каро се грижи за тренировките по бойни изкуства и боравене с оръжия, а Худ отговаря за общата им физическа подготовка.

Тренировъчния процес започва в Лос Анджелис 5 седмици преди екипът да се премести във Ванкувър за начало на снимките.
Първоначално се съставя оценка за издръжливостта на всяка една отделна актриса. Каро набляга на своята част от подготовката всяка сутрин, като обръща специално внимание на всяко момиче според специфичните нужди на конкретната героиня. Худ и екипът му, включващ бившият морски тюлен от армията на САЩ Дейвид Йънг, продължават следобедната част от заниманията с вдигане на тежести, лицеви опори, коремни преси, степ аеробика, катерене по въже и т.н. Фокусът е върху силата и гъвкавостта, така че момичетата да изглеждат възможно най-атлетични във всяка една сцена от филма.

„Всички открихме звяра в себе си,” споделя Аби Корниш. „Точно когато си мислиш, че си достигнал предела на силите си, звярът се развихря и ти помага да преодолееш препятствието и да преминеш едно ниво нагоре в подготовката, което е невероятно вдъхновяващо и опияняващо.”

„В ежедневието си съм много активен човек и се занимавам с бягане и различни спортове, но никога не съм стигала дотам да не си усещам ръцете,” разказва Джейми Чънг. „Заедно се забавлявахме и споделяхме болежките си. Това ни сближи изключително много и спомогна за сплотеността демонстрирана на екрана.”

Джена Малоун намира усилените тренировки за сходни с мъчителните дни, които героинята ѝ изживява в психиатричната клиника. „Този процес ни помогна изключително много да се подготвим за ролите си, защото ни показа на какво реално са способни телата ни във физическо отношение и в същото време направи от нас група, която изглежда напълно автентично единна.”

„Тренировките ни дадоха допълнителна увереност в собствените сили,” споделя Ванеса Хъджинс. „Действат изключително зареждащо и те карат да вярваш, че няма нищо невъзможно.”

На Емили Браунинг ѝ се налага да борави с няколко оръжия едновременно, което е причината да се научи да стреля с лявата ръка, докато в същото време размахва самурайски меч с дясната. „Тренировките с Деймън и момчетата са най-вълнуващата филмова подготовка, през която съм преминавала. Малко е притеснително, че оръжията ми станаха втора природа, но в същото време е и супер яко по един неочакван начин.”


Това са вашите оръжия. Вземете ги и извоювайте свободата си.

--------  Мъдрецът


ВЪОРЪЖЕНИ ДО ЗЪБИ

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


С развитието на историята фантазиите на Бейбидол отвеждат момичетата в коренно различни светове, в които те трябва да се сражават с разнообразни врагове вариращи от армии зомбита до дракони и роботи, за да извоюват талисманите – карта,огън, нож, ключ и мистериозен пети предмет, - които според Мъдрецът ще им помогнат да спечелят свободата си. За да се справят с безбройните врагове момичета се нуждаят от богат арсенал оръжия, включващ карабини M4, картечници, пушка Ремингтън, револвери, мечове и томахавки.

Безспорно най-сложното оръжие, създадено специално за филма е самурайския меч на Бейбидол. Двете страни на острието са гравирани със символи, които разкриват цялата история на „Sucker Punch: Измислен свят.”

Браунинг намира изключително завладяващ факта, че героинята ѝ буквално държи съдбата си в ръце още от началото на филма, но не го знае.

Гравирането на символите отнема по 40 часа за всяка страна от острието, като за филма са създадени два идентични меча, както и няколко алуминиеви и бамбукови дупликата, които се използват в по-интензивните екшън сцени.

Желанието на режисьора за символизъм във всеки един елемент от филма е причината оръжията на героините да носят по-дълбоко послание. Томахавката и пистолетът на Блонди са гравирани със „сърце”, което е нейния специален знак. Дръжката на Колта от 1911 година, който Бейбидол използва, е украсена с различни символи, които се появяват в различни моменти от филма подобно на големия плюшен заек, който виждаме за пръв път в нейния дом. Дръжката е украсена и с аксесоари, като тези използвани от японски тийнейджърки за мобилните им телефони. Така носителите на невинността заек, бебешка бутилка и плюшено мече се превръщат в символи на изгубената невинност.

Едно от най-мащабните оръжия във филма е дело на екипа по специални ефекти. Това е огромна бойна машина с картечници, която може да се издига в небето като летателен апарат, пилотиран от героинята на Джейми Чънг.

Въпреки заплахата, която подобна машина носи, Снайдер и дизайнерите не пропускат да внесат известна доза хумор във външния ѝ вид, изрисувайки предната част като огромно розово заешко лице с надпис на японски, който се превежда като „Внимание! Жена шофьор!” – фраза, която трябва да се приема напълно сериозно, взимайки предвид огневата мощ, която направлява ловката Амбър.


Може да се загубим в нашите фантазии, само ако повярваме, че са истински.

        ----Суйт Пий

ФАНТАЗИИТЕ ОЖИВЯВАТ

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


Преди да премине в своя измислен свят, Бейбидол първо пристига в психиатрична клиника Ленъкс във Върмонт. Декорите за клиниката и останалите реални локации във филма са построени във филмови студия във Ванкувър. Сценографът Рик Картър си поставя за цел да сближи визуално реалния и измисления свят, като в същото време построи декори, които могат лесно да се модифицират, за да участват в различни сцени.

„За мен бе интересно, че всяко място във фантастичния свят на Бейбидол – катедрала, замък, храм – напомня визуално за клиниката, в която тя е затворена в реалния свят,” обяснява носителят на Оскар за „Аватар.”

Картър и операторът Лари Фонг работят заедно, за да постигнат това мъгляво усещане за време и място, което спомага зрителят да се чувства постоянно в една обща вселена и да не прави ярка разлика между измислица и реалност.
„Действието се развива през 60-те години на миналия век,” обяснява Фонг. „Но с изключение на прическите, грима и костюмите на момичетата нищо не насочва именно към този период. Искахме да създадем усещане за безвремие, защото границите на ума са по-важни от границите на конретно място и епоха. Искахме да създадем една груба и първична визия, която не дава покой на зрителите и ги кара постоянно да се питат дали гледат част от фантазиите на Бейбидол или отново са свидетели на случващото се в клиниката.”

„Използвахме много огледала, за да създадем отражения, които са в основата на темата за раздвоената реалност, илюзиите и самоопознаването,” продължава операторът. „Ние всички имаме спомени, но те оживяват под формата на снимки, когато ги вземем в ръка и ги погледнем. Паметта може да ни играе различни номера и вследствие границите между представата ни за нещата и реалността постепенно се размиват. Това са и някои от въпросите, които филмът поставя: кое е реално? кое е въображаемо? как работят спомените? и на какво са способни изкривените спомени?”

За режисьора Зак Снайдер е от изключително значение да се разкрие красотата в суровия и мрачен свят на клиниката, защото „красотата е в основата на най-интересното противоречие – една мрачна история може да бъде визуално завладяваща.”

Снайдер потвърждава, че същността на „Sucker Punch: Измислен свят” е именно в тези противоречия между това как отделни елементи се възприемат по един или друг начин, без да се водим от рамките, наложени от популярни схващания и реалността.

Дизайнерът по костюмите Майкъл Уилкинсън е привлечен към проекта именно от парадоксалната
„комбинация от традиционно свикнали на подчинение женски типажи, които се трансформират в изключително доминиращи и властни героини.”

„При създаването на костюмите си позволих пълна свобода и търсех вдъхновение във всяка една историческа епоха,”
обяснява Уилкинсън. „В същото време оставих свързващи нишки между отделните светове във въображението на Бейбидол, които да накарат публиката да се пита заложена ли е някаква цялостна идея именно чрез костюмите и какви паралели извикват те между отделните събития.”

Независимо как са облечени, момичетата имат основната цел да извоюват свободата си, за което е нужно да придобият елементите, които ще им помогнат, а именно – карта, огън, нож, ключ и неясен 5-ти елемент, който изисква саможертва в името на общата цел. За да подчертаят огромното значение на това издирване, в което момичетата се впускат, Снайдер и екипът му изпъстрят целия филм с ярки символи, които стават част от фантазиите на Бейбидол.

Така евтината и незабележима запалка на санитаря, украсена с фигура на дракон, става основа за появата на митичното същество в измисления свят, а впоследствие и за огледалния образ на запалка от истинско злато, която играе основна роля в бягството на Бейбидол.



Ще избягам от това място и ще бъда свободна.
-------------Бейбидол

~Музиката на „Sucker Punch: Измислен свят”~

Sucker Punch: Измислен свят (2011)


Връзката между реалност и фантазии в живота на Бейбидол се осъществява посредством музиката, която мадам/д-р Горски пуска на момичетата.
Изключително важно е във всяка сцена музиката да предава по най-добрия начин конкретната атмосфера и настроение. За да постигне този резултат Зак Снайдер си сътрудничи с Тайлър Бейтс и Мариус де Врийс.

„Един от най-въздействащите и важни компоненти в киното е именно музиката,”
казва Снайдер. „А тъй като Бейбидол попада в измисления свят чрез танците, то в нашия филм музиката беше от още по-голямо значение.”

„Sucker Punch: Измислян свят е почти като сън наяве, изпълнен с идеи за бягство и надежда, както и изкупление чрез света на фантазиите,” споделя де Врийс, който работи за пръв път със Снайдер. „Музиката трябваше да отговаря на тези теми. Често Зак искаше да използваме песни вместо чисти композиции, тъй като текстовете отразяват умственото състояние на Бейбидол. Беше изключително забавно предизвикателство да откриеш точната песен.”

Бейтс, де Врийс и Снайдер търсят песни, които съчетават в себе си мелодията на традиционната филмова музика, като в същото време са добре разпознаваеми и носят необходимото послание. „Sweet Dreams (Are Made of This)” получава по-меланхоличен аранжимент в изпълнението на Емили Браунинг, която изпълнява още 2 песни във филма.

„Изпълненията на Емили, чрез които тя прави своеобразен коментар за действията и душевното състояние на героинята си, придадоха допълнителна дълбочина и свързаха картина и музика по начин, който иначе нямаше как да откроим толкова добре,” обяснява де Врийс.

За да се възползва от времето между заснемането на отделните сцени, де Врийс домъква апаратура за запис на снимачната площадка и успява да намери закътано местенце, в което да работи с Емили по нейните песни. Използвайки едно изстрадало и неакордирано пиано, което намира във филмовото студио, де Врийс успява да запише началото на песента „Asleep” заедно с актрисата и в крайна сметка именно този запис остава в крайния вариант на филма.

„Още докато ни обясняваше историята, описана във филма, Зак отдели много време на песента „White Rabbit”, която задължително трябваше да бъде включена в саундтрака,” спомня си Бейтс, който записва китарните партии към тази композиция. „Имах достатъчно време да помисля как песента може да сработи най-добре към конкретната сцена от филма и постепенно да ни пренесе от мислите на Бейбидол към света на фантазиите. В нашата версия „White Rabbit” започва много ефирно и постепенно набира сила, за да маркира ударната мощ на картечниците, с които момичетата боравят, превръщайки се в епично изпълнение за цял симфоничен оркестър.”

В допълнение Снайдер и двамата композитори използват редица класически рок хитове като „Search And Destroy”, както и „I Want It All” и „We Will Rock You” на Queen.

„Всичко, на което се спряхме, има основната цел да подкрепя случващото се на екрана и темите, които Зак разглежда в своята история,” обобщава Бейтс.

„Музиката е изключителен начин за изразяване на потискани емоции,” казва Дебора Снайдер. „Мариус и Тайлър успяха да привнесат именно усещането, което Зак си представяше от самото начало.”

„Момичетата в нашия филм са убийствени, така че и саундтракът трябваше да е убийствен,” въодушевено заявява Снайдер. „Исках всеки аспект от историята да е изненадващ – външния вид, усещането и звукът. Мисля, че музиката в нашия филм се оказа изключително приятна изненада и спомогна за развитието на историята по неповторим начин.”
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Още публикации за: Sucker Punch: Измислен свят

Sucker Punch: Измислен свят (2011)