Кино

“Чиракът на магьосника” - магическо пътуване във времето

Добави коментар

“Чиракът на магьосника” възбуди въображението на някои от най-големите таланти в историята – от Никълъс Кейдж, Джон Търтълтауб и Джери Брукхаймър до композитора Пол Дюка и Уолт Дисни.
От Гьоте до Дюка, до Дисни, до Брукхаймър

Това трябва да е магия.

Чиракът на магьосника
“Чиракът на магьосника” възбуди въображението на някои от най-големите таланти в историята – от Никълъс Кейдж, Джон Търтълтауб и Джери Брукхаймър до композитора Пол Дюка и Уолт Дисни.

Но всичко започва със стихотворение на Йохан Волфганг фон Гьоте - велик немски писател, мислител и естествоизпитател, написал вечната поема “Чиракът на магьосника” през 1797 г. Гьотевата поема от 14 куплета се разказва от самия чирак, когото учителят-магьосник оставя сам, и той самонадеяно се заема да демонстрира научените магии. Чиракът заповядва на стара метла да се увие с парцали, да ѝ пораснат глава и две ръце, да вземе кофа и да му приготви вана. Живата метла пълни не само ваната, но и всяка купа и чаша. Чиракът е забравил с коя магическа дума да я накара да спре и става страшно наводнение. Той взема брадва и я разсича на две, в резултат на което се получават две метли. Чиракът най-сетне е спасен, когато се връща старият магьосник, който бързо праща метлата обратно в килера, откъдето е излязла, и изрича заклинание да излезе само когато той - истинският магьосник, я повика отново да изпълни заповедите му.

Сто години по-късно поемата е претворена в известна 10-минутна симфония “Чиракът на магьосника” от френския композитор Пол Дюка. Тя веднага добива популярност заради гениалната си музикална окраска, ритмично изящество и жизнерадостния “марш на метлите”. Скерцото наистина издържа проверката на времето и поне за широката публика е най-прочутата творба на Дюка.

Уолт Дисни я открива след 40 години и създава анимационна версия за своята безсмъртна “Фантазия”. В нея участва самият Мики Маус в главната роля на “Чиракът на магьосника”. През лятото на 1937 г., докато вечерял сам в ресторант “Чейсънс” в Бевърли Хилс, все още младият крал на анимационните филми поканил прочутия диригент Леополд Стоковски да се присъедини към него и двамата замислили нещо изключително.

Екранното прераждане на “Чиракът на магьосника” се заражда като идея у пламенен почитател на версията на „Дисни” – Никълъс Кейдж. “Идеята беше моя и на моя приятел Тод Гарнър”, спомня си той. “Тогава правех друг филм и исках да навляза в по-магическа и фантастична сфера, където да играя герой с магьоснически способности. Споделих това с Тод и на следващия ден попаднахме на идеалния проект – “Чиракът на магьосника”.

“Обичам света на магията и ме привлече възможността да го представя пред съвременната публика”, коментира Брукхаймър. “Винаги съм харесвал сюжети с магически елемент, а “Чиракът на магьосника” е една от най-великите истории с вълшебства на всички времена. Мислехме, че ще е изключително интересно да претворим същината на този сюжет в нова история, която се развива в съвременния свят.”

И макар че филмът не е римейк на класическия откъс от “Фантазия” на „Дисни”, “Чиракът на магьосника” му засвидетелства уважение – факт, който не убягва на режисьора. „“Чиракът на магьосника” е дълбоко свързан с филма на Дисни”, казва Търтълтауб, „и веднага разбрах, че се залавям с нещо, което трябва да е изпипано, да е вдъхновено, да заеме достойно мястото си до версията на „Дисни” и филмовата история. Този 8-минутен откъс от “Фантазия” е един от най-емблематичните, създавани някога, затова е наистина вълнуващо да си част от този проект. Казваш си “Добре, къде отиваме с това?” – и оттам нататък идеите започват да валят.”

“Това е история за две търсения”, обяснява Брукхаймър. “Балтазар от векове търси свой чирак по света, а Дейв трябва да открие истинския си потенциал като човек. Дейв е много сериозен студент и нито желае, нито се нуждае от Балтазар в живота си, няма и намерение да става магьосник. Но Балтазар е като муха, която не спира да кръжи наоколо, и тормози горкото момче, докато не склони да стане магьосник. Но ако някой дойде при вас и ви сервира, че дълбоко в себе си сте магьосник, и вие не бихте му повярвали.

“Дейв е интелектуалец, който само иска да знае фактологическата истина за всичко”, продължава Търтълтауб. “Той трябва да отвори съзнанието си и да види, че съществува цял един свят, за който не е и подозирал, а след това да осъзнае всички възможности, които притежава. Това е огромна част от израстването на Дейв.”
“Също така мисля, че Балтазар въплъщава идеята на поставянето на човечеството над себе си”, продължава Бърнард, “идеята, че има по-значими неща, които са по-важни от който и да е отделен човек. Това е велик мотив - войник, който се е бил за човечеството в продължение на 1000 години.”


НЮ ЙОРК ОЖИВЯВА... БУКВАЛНО
Да отхапеш от Голямата ябълка


“Идеята е, че магьосниците и древното магьосническо изкуство все още съществуват и в днешен Ню Йорк”, отбелязва режисьорът Джон Търтълтауб. “Много по-интересно е да покажеш на публиката магия в неща, които са ѝ познати, отколкото да създаваш нови.

“Този филм е любовно писмо до Ню Йорк”, казва живеещият в Монреал Джей Барушел. “Всеки, който е бил в Ню Йорк, знае, че той наистина е столицата на света. Във филма, когато караме по Таймс Скуеър или Шесто Авеню в преследването с коли, наистина го правим. Всички, включително майка ми, бяха изумени и възхитени от големината, величествеността и детайла. Хората ще гледат филма и ще се потопят в един Ню Йорк, който хем познават, хем никога не са виждали.”

„Това е невероятно фотогеничен град”, казва роденият в Лондон Алфред Молина, “има силно присъствие и пулсира с живот. Магията се случва в град, който е магически сам по себе си, така че вълшебството е двойно.”

“Досега не съм прекарвала много време в Ню Йорк”, признава родената в Австралия Тереза Палмър, “но там има магическа енергия, която е много жива и силна. В такъв град мечтите наистина се сбъдват и филмът определено го показва.”

Създателите на филма са използвали емблематични места – Батери Парк, Статуята на свободата, сградата на “Крайслер” и нейната фигура на орел, Рокфелер Център и 5-метровата статуя на Атлас. Сред другите локации са парк хотел “Брайънт” на 40-та улица, жилищната сграда Апторп, мостът Уилямсбърг (който свързва Бруклин с Чайнатаун) и катедралата “Свети Йоан Богослов”.

Откритото през 1931 г. Бруклинско летище “Флойд Бенет” е първото общинско летище в Ню Йорк, служило на велики авиатори като Амилия Еърхарт, Уайли Поуст, Хауърд Хюс и майор Джон Глен-младши. Част от гара “Марси Авеню” е пресъздадена там за сцена с вълци и огромен летящ орел от сградата на “Крайслер”.


В ДЕБРИТЕ НА ЧАЙНАТАУН

“Ако се интересувате от магия”, казва режисьорът Джон Търтълтауб, “идете в Чайнатаун на Ню Йорк. Това е невероятно място.”

“Чиракът на магьосника” - магическо пътуване във времето


След обявения кастинг за статисти, който привлича над 2000 души, снимките на “Чиракът на магьосника” завземат ул. “Елдридж” за две седмици за нощни снимки. Тази улица с изключителна атмосфера гледа към моста Манхатън и шумните мотриси на метрото, които фучат от Манхатън до Бруклин и обратно.

“Такава сцена не може да се снима в двора на студиото”, казва Търтълтауб. “Мисля, че всички, които участваха в парада и в общите сцени, се забавляваха. Започнат ли музиката и барабаните, вълнението расте. При дракона и конфетите расте още повече, а най-голяма е тръпката, когато Ник Кейдж излезе на снимачната площадка. Получава се страхотна атмосфера. Тази сцена, макар и наситена с действие, е прослава на Нюйоркския Чайнатаун.”

ПОСЛЕДНА БИТКА В БОУЛИНГ ГРИЙН

“Чиракът на магьосника” - магическо пътуване във времето“Кулминацията в “Чиракът на магьосника” отвежда екипа в Боулинг Грийн - историческият парк в Долен Манхатън, за последния среднощен сблъсък между Балтазар Блейк и Дейв Стътлър и Максим Хорват, който извиква най-голямото зло в целия Гримхолд – самата Моргана, в тялото на Вероника - магьосницата, в която и Балтазар, и Хорват са влюбени. Това е решаващият дуел между магьосниците, който включва заклинания, магии и бушуващи огньове, дори прочутата статуя на Нападащия бик оживява. Залог е целият свят.

“Моргана - най-великата и могъща магьосница, е затворена в Гримхолд”, обяснява Търтълтауб. “Но за да я вкарат там, Вероника - магьосница от силите на Мерлин, жертва собствената си душа. И Моргана, и Вероника остават затворени в Гримхолд. Балтазар винаги е бил лудо влюбен във Вероника, но за да я освободи, трябва да освободи и Моргана. Въпросът, който стои пред Балтазар, е как да унищожи Моргана, без да навреди на Вероника.”

За кулминационната сцена е била нужна магия, подобна на тази, с която оживява орелът от сградата на “Крайслер”. Но този път обектът е бик – прочутият Нападащ бик, 3200-килограмова бронзова скулптура на

родения в Сицилия нюйоркчанин Артуро ди Модика, която стои на върха на Боулинг Грийн. Артуро ди Модика прави скулптурата по своя инициатива след срива на стоковия пазар през 1987 г. Поставя я като символ на издръжливостта на американския народ на 15 декември 1989 година пред нюйоркската Стокова борса като подарък за хората на града, но полицията я конфискува. Общественото недоволство кара общинския служител Артур Пиколо да нареди да преместят Нападащия бик две пресечки на юг на площада пред Боулинг Грийн.

БОЙ В АРКАНА КАБАНА
Дуелът на магьосниците разкрива скрити таланти


Първата екшън сцена в “Чиракът на магьосника” е зрелищен магьоснически дуел между изконните врагове Балтазар Блейк и Максим Хорват в Аркана Кабана, откровено странния антикварен магазин на Балтазар в долен Манхатън, чиито зловещи помещения са пълни до тавана с всякакви вехтории. Свидетел на магическата битка става 10-годишният Дейв Стътлър, дошъл в магазина заради любовна бележка, която е написал на младата Беки.

Битката в Аркана Кабана е първият път, когато виждаме магьоснически действия във филма – от Мерлиновия пръстен с дракон, който магически оживява и върви по пръста на Дейв, до излизането на Хорват от Гримхолд. След това Балтазар и Хорват използват всички свои способности да правят заклинания, да преместват предмети и най-вече да унищожат магазина, преди и двамата да бъдат засмукани в голяма урна, където ще останат, докато не се върнат в живота на Дейв след десетилетие.

ПРЕСЛЕДВАНЕТО С КОЛИ В НОВ ОБЛИК
Битката между магьосниците се премества на улицата


ПРЕСЛЕДВАНЕТО С КОЛИ В НОВ ОБЛИК

Преследването започва с учениците на Мерлин в модерната кола на Балтазар – лъскав ролс-ройс “Фантом” 1935 г. Този великолепен артефакт от истинска златна епоха привличал вниманието навсякъде. Местни хора и туристи се снимали пред него сякаш е една от звездите във филма. Кой е собственикът ѝ ли? Никълъс Кейдж, запален почитател на винтидж коли.
    
“Повечето ролс-ройси са специални, защото са правени на ръка в ограничени бройки в Англия”, казва Дан Дитрих, който поддържал ролс-ройса по време на продукцията. “Но това, което отличава този, е, че е единствен по рода си. Няма други точно като него. “Ролс-ройс” са направили около 2000 “Фантома”, а от тях само 19 са купета. По онова време средната цена на ролс-ройс е няколко пъти по-висока от цената на къща. За да имаш купе, трябваше да си много богат.”
“През 30-те години на 20-и век, като си купиш “Фантом”, обяснява Дитрих,  “получаваш двигател и шаси и сам избираш кой да ти направи каросерията. Специалното в този автомобил е, че първоначалният собственик е купил каросерия от единствения магазин на “Ролс-ройс” в Монреал и е избрал такава, която не е съществувала преди.”
“Копието е доста добро”, казва Дитрих. “Невероятно е, че е направено само за 6 седмици.”
“Точно това имам предвид, като казвам, че този филм е страхотно рали”, смее се Джей Барушел. “Има шеметно преследване с най-бързите и най-привлекателните автомобили на земята. В сцената буквално минаваме през сърцето на среден Манхатън и влизаме в огледален свят, където всичко е на обратно.”

СЦЕНАТА ОТ “ФАНТАЗИЯ”
Нов прочит на нещо старо


“Чиракът на магьосника” от “Фантазия” е едно от най-великите произведения на „Дисни” и трябваше да внимаваме много с адаптацията”, казва продуцентът Джери Брукхаймър. “Не искахме да разваляме вълшебството, а да създадем ново в знак на уважение към оригинала.” Режисьорът Джон Търтълтауб отбелязва: “Една от най-големите грешки, които може да направи един режисьор, е да се заеме с нещо, за което всеки критик ще го сравнява с едно от най-великите произведения. Ние вземаме 8 от най-известните минути във филмовата история, и какви са вариантите? Може мъдро да направим само едно намигване към тях и да не се опитваме да се конкурираме. Или можем да се впуснем стремглаво – да направим по-съвременна версия на този филм, с технологиите, които имаме сега, но да запазим поуката, което за мен е най-важното.”
“Музиката на Пол Дюка е вдъхновила епизода във “Фантазия”, а оригиналната история от поемата на Гьоте е вдъхновила нея”, продължава
Търтълтауб. “И с огромен брой хора и ресурси се надяваме, че сме създали наистина забавно преживяване, основата на което е “Чиракът на магьосника” на Уолт Дисни, видяно през нашите очи – същината на притчата, поемата на Гьоте, музиката на Дюка и анимацията на „Дисни”. Това, което накара Барушел да пресъздаде с толкова устрем и творчество сцената, бе фактът, че наистина разбира същността на историята. “Адам и Ева не са устояли и са изяли ябълката. Винаги любопитството носи неприятности. Всички ние искаме да намерим най-лесния начин да се свърши нещо, и това винаги ни е излизало през носа. При тази случка някой се опитва да заобиколи трудното и си плаща скъпо за това.”

ХУДОЖНИКЪТ ПОСТАНОВЧИК НАОМИ ШОЪН
Създаване на град в града


“Викторианските сгради от началото на 20-и век са изключително красиви”, казва Шоън, “и носят атмосфера, която чудесно се връзва с магьосничеството. Други части от филма са снимани в инфраструктурата под Манхатън, която е строена в края на 19-и и началото на 20-и век. Използвали сме я за подземното обучение. Опитах се да създам атмосфера, която да представи Ню Йорк хем реалистично, хем грубо и примитивно, да пресъздаде цялото напрежение на града. В Ню Йорк можеш да вървиш по някоя улица, да отвориш една врата и да се озовеш в нов свят. Допадна ми идеята за сменяне на световете.”
“Едно от най-готините места във филма е Аркана Кабана”, казва режисьорът Джон Търтълтауб. “Това е магазин за антикварни, загадъчни, странни предмети и всичко, което Балтазар е събрал през хилядолетията съществуване. Представяхме си го като супермаркета на магьосниците. Ако на някого му трябва специален пръстен, чародейски прах или око от тритон, отива в Аркана Кабана.”
“Металните сгради от края на 19-и и началото на 20-и век са едни от най-хубавите в Ню Йорк”, отбелязва Шоън. “Реших, че точно такова пространство ни трябва за Аркана Кабана.”
Великолепният интериор на Аркана Кабана включва здрави чугунени пръти, стар асансьор, прозорец на тавана, пожълтял от времето, и не по-малко от половин милион най-различни предмети кой от кой по-странен – стари книги, туземски маски, лампи, изкуствен крак, глави на кукли,
мумифицирани глави, музикални инструменти, кутии с шапки и обувки, шишенца с лекарства, скелети, череп на еднорог, статуи, стари плакати на магьосници, картини, часовници, стари снимки в рамки и дори магьосническа шапка, която силно напомня на артикул, носен навремето от една прочута мишка. Кръг на Мерлин посреща клиентите на Аркана Кабана на пода пред главния вход – знак, в който са скрити още загадки.

ХУДОЖНИК КОСТЮМИ МАЙКЪЛ КАПЛАН    
Алхимикът в облеклото


“Балтазар Блейк е мистериозен и вечен”, продължава Каплан. “Тъмна личност, макар че е от добрите. Виждах го като загадъчен образ, който през целия филм е с едни и същи дрехи – това е униформата му. Мислих за магьосниците и дългите им роби и реших, че вместо това трябва да е с дълъг кожен шлифер и кожен елек отдолу. Исках да има елементи от минали времена, но не свързани с определена епоха, а такива, които е събирал през вековете. Някои от тях не се виждат – огърлица с амулети от различни епохи, ключове, които може би е използвал миналия век, малки медальони с ръчно рисувани портрети на любими хора, които може би е оставил, камъни, които носят късмет, зъб от акула в малка торбичка, брошка със слънце, която носи на рамото си, гривна с кобалти.”
“Но не исках Балтазар да изглежда така, че като върви по улицата, да го гледат като извънземно”, продължава Каплан. “Наистина изглежда ексцентрично, но за стандартите на Ню Йорк е в границите на приемливото.”
Каплан облича Беки - героинята на Тереза Палмър, с елегантна лекота в колежански комбинации от пуловери, анораци, панталони, шалове, блузи, поли и ботуши. Докато героят на Алфред Молина - Максим Хорват, е в стил 20-те години, когато е бил затворен в Гримхолд, затова и носи бомбе и гети.
При Моника Белучи Каплан пътува във времето. “Виждаме Моника Белучи като Вероника в няколко сцени”, обяснява Каплан. “Първо е със съвременно облекло, когато на Балтазар му се струва, че я вижда на улица в Ню Йорк, но всъщност това е измама на Хорват. Тя има два средновековни костюма – когато е на пазара с Балтазар в по-щастливи времена, и когато в нея се вселява Моргана.”

“Исках някак да отделя Вероника от Моргана, когато са в едно тяло”, продължава Каплан. “Измислих Моника Белучи да носи огледални контактни лещи, когато е обладана от Моргана.”
Екипът на Каплан изработва ръчно рисувана китайска роба за вещера Сън Лок,  бродирани китайски ботуши, дълги нокти, метални върхове на ушите и широк нагръдник с дракон. И, подобно на други неподвижни създания в “Чиракът на магьосника”, този дракон оживява. С вълшебство, разбира се.

ГЕРОИТЕ
Магосници, злодеи и обикновени нюйоркчани


 БАЛТАЗАР БЛЕЙК (Никълъс Кейдж)
е магьосник и ученик на Мерлин. На над 1000 години, Балтазар не спира да търси по света достоен наследник на великите сили на Мерлин. Когато Балтазар най-сетне го открива в лицето на 10-годишния Дейв Стътлър, той доста неохотно приема идеята да бъде чирак на магьосник.
„Да намери наследника на Мерлин е пътуване, което Балтазар трябва да извърви въпреки всичко,” казва Никълъс Кейдж, който играе ролята на магьосника. „Връзката между Балтазар и Дейв е много силна. Във филма аз мисля, че Дейв е Наследникът на Мерлин и фактът, че драконовият пръстен оживява в ръцете му, слага край на вековното ми търсене. Моята цел е да го водя и обучавам в името на голямата цел. За Дейв, обаче, е доста необичайно и странно някой да нахълта в живота му, да му каже, че е наследник на Мерлин и че трябва да спаси света. Ако вие сте Дейв, със сигурност ще помислите  Балтазар за луд”.

ЧИРАКЪТ НА МАГЬОСНИКА ознаменува седмата съвместна работа на Никълъс Кейдж с продуцента Джери Брукхаймър и третото му сътрудничество с режисьора Джон Търтълтауб. „Джери много добре разбира моя подход към филмите, които правя,” казва Кейдж. „Джери прави филми, които забавляват хората и това е негов приоритет. Той вярва в мен и знае, че аз имам качеството да добавя моето чувство и виждане към героя. Точно затова мисля, че той наема актьори с алтернативна гледна точка – това дава добавена стойност към самата продукция.
За режисьора Джон Търтълтауб, Кейдж разказва: „Джон е много добър в правенето на комедии и определено знае как да извлече хумора от всяка сцена. Във филма аз се интересувах повече от мрачното и мистичното в цялата история и Джон много ми помогна да извлека комедийния мотив. Това е наистина добър микс и ние го балансирахме много добре”.


ДЕЙВ СТЪТЛЪР (Джей Барушел е грубоват специализант по физика в Ню Йоркския Университет, несъобразителен и неуравновесен, непопулярен сред нежния пол, дори сред своите състуденти. Когато е на 10 години, Дейв преживява ужасяващ инцидент, когато се сблъсква с магьосника Балтазар Блейк, лутайки се в антикварния магазин Аркана Кабана. Момчето получава пръстен с формата на дракон, който оживява на пръста му и му е казано, че някога ще стане много важен магьосник. В този ден, той става свидетел на яростна битка между Балтазар и друг магьосник на име Максим Хорват, заради която му се иска да забрави всичко ... докато двамата магьосници не влизат отново в живота му 10 години по-късно, принуждавайки го да посрещне съдба, която той силно желае да отхвърли!
„Самият Дейв е своят най-голям враг и архитект на своето нещастие”, казва Барушел. „Той живее живота си, опитвайки се да забрави събитията в Аркана Кабана, когато за първи път среща Балтазар и Хорват. Привлечен е от физиката, на която отдава живота си. Когато отново се среща с Балтазар, той му казва, че няма никакво съвпадение, че е увлечен по физиката, защото, въпреки че илюзията и магията се различават, магията и науката са едно и също нещо”.
„Аз съм наистина много много голям загубеняк,” признава Джей Барушел, избран да пресъздаде Дейв Стътлър. „Обичам филмите, в които героите се стрелят с енергийни кълба, създадени в собствените им ръце, но обикновено не съм човекът, който ги играе. После прочетох сценария и си казах „Чакай малко… момче като мен да прави такива неща? Готово! Вътре съм заради плазмените кълба!”
„Джей е изключително талантлив,” разказва режисьорът Търтълтауб. „Изключително умен, дързък, забавен и много добър в комедията. Тялото, езикът и съзнанието му са отдадени на това, което трябва да направи. Той няма глуповатия поглед, когато прави смешни неща. Това, което прави, наистина притежава интелект и това много му помага. Вижда каква е историята, героя и това, което се изисква и след това намира най-подходящия и смешен начин да предаде историята си.”
 „Не искам да говоря за Джей Барушел,” със сериозно изражение заявява Алфред Молина. „Искам да го бия с пръчка! По мое мнение, Джей е
един от най-талантливите млади актьори в момента. Има невероятни умения, увереност и истинска дарба. Никога не съм имал това самочувствие, което той притежава като личност и актьор.”


ЗЛОДЕЯТ МАКСИМ ХОРВАТ (Алфред Молина)
, както своите антиподи във филма Балтазар Блейк и Вероника, е бил ученик на Мерлин и част от силите на Доброто в продължение на хиляди години. Любовта, която Балтазар и Максим изпитват към Вероника ги разделя, и Хорват става партньор с вещицата Моргана, която убива Мерлин и иска да завладее света заедно със своите роби. Битката между злото и доброто продължава с хилядолетия, като се пренася в днешен Ню Йорк.

„В ЧИРАКЪТ НА МАГЬОСНИКА мисията на Хорват е да завладее света”, разказва Молина. „Конфликтът между бившите приятели продължава с хилядолетия. Балтазар използва магията, научена от Мерлин, за да помага на човечеството. Хорват е последовател на Моргана, като използва наученото от нея, за да покорява хората. Това е битката между доброто, въплътено в образа, изигран от Никълъс Кейдж, и злото, изиграно от мен. Хорват е по-скоро умен, елегантен злодей, който се отличава от класическия образ на злодей. Но той е наистина зъл и сее разруха”.
Актьорските умения, разнообразието от качества и позитивното отношение мотивират Брукхаймър да покани Алфред Молина във филма. „Алфред е невероятен актьор - някой, който може да даде на една роля истинско значение за филма.”

„Алфред Молина е един от онези актьори, които правят тотално различни неща във всеки един филм,” казва Джон Търтълтауб. „Не можеш да повярваш че това е същият човек, когото си гледал в предишния филм. Има невероятно чувство за хумор и много добър подход. Фред придава точно тази осанка на Хорват, която го прави истинския злодей във филма.”

МАГЬОСНИКЪТ СЪН ЛОК (Грегъри Ву)

МАГЬОСНИКЪТ СЪН ЛОК (Грегъри Ву) е древен китайски магьосник, който е запазил своя младолик вид. Когато злият Максим Хорват го отключва от неговия гримхолд, той предизвиква огромно разрушение в нюйоркския Чайнатаун по време на фестивала като съживявява огромен, бълващ огън дракон. „Сън Лок е държан в малък контейнер хиляди години и когато го освобождават от него, той е наистина много агресивен,” казва Грегъри Ву.

 ВЕРОНИКА (Моника Белучи)

ВЕРОНИКА (Моника Белучи) е магьосница, която има късмета да бъде обичана от Балтазар Блейк, но и нещастието да бъде харесвана от Максим Хорват.
„Балтазар и Вероника са готови на всичко за тяхната любов,” казва Белучи. „Същевременно те са двама бойци. Хорват, който като тях е последовател на Мерлин, също е влюбен във Вероника. Тя го отхвърля заради Балтазар и това го подтиква да ги предаде и да се съюзи с Моргана. Това е красива и силна история за любовта, ревността и отмъщението”.
Предизвикателството, което привлича Белучи към продукцията, е моментът, в който тя трябва да се превъплъти в два тотално различни персонажа. „Има моменти, в които Вероника е обладана от злата магьосница Моргана. Изключително интересно за мен бе да изиграя двойната роля, която представя доброто и злато преплетени в една личност. Филмът е интересен и се радвам, че ще мога да споделя гледането с моята 5-годишна дъщеря Дева,” допълва още Моника Белучи.

БЕКИ БАРНС (Тереза Палмър)

БЕКИ БАРНС (Тереза Палмър) е млада и лъчезарна студентка от Ню Йорк. В продължение на 10 години тя е обект на желание от страна на Дейв Стътлър. Изявява се като DJ в колежа, тя обожава музиката, а също така и физиката. Точно заради това, когато Дейв ѝ предлага да ѝ помогне с предмета, тя веднага приема, без да има ни най-малка представа, че той е чиракът на магьосника и се занимава с много опасни неща.
„Беки винаги е смятала Дейв само за приятел,” казва Палмър, „въпреки, че той винаги е имал нещо повече към нея. Те се срещат случайно в нюйоркския университет и искрата пламва отново. Дейв все още изпитва нещо повече към нея и тя е леко предпазлива, но малко по малко започва да забелязва колко чаровен и прекрасен човек е той.”

ЗЛОДЕЯТ МАКСИМ ХОРВАТ (Алфред Молина)  и ДРЕЙК СТОУН (Тоби Кебъл)


ДРЕЙК СТОУН (Тоби Кебъл)
е пънкар и магьосник, който е последовател на Моргана и асистент на Максим Хорват в борбата му с Балтазар и Дейв. Егото му надминава всички възможни граници и се мисли за велик, но е единственият си почитател.
„Дрейк Стоун е момчето, което иска да направи много пари, да бъде известен и всички жени да са в краката му. Точно затова харесах ролята”, споделя Тоби Кебъл. „Фактът, че Дрейк е магьосник с мистични сили наистина бе вълнуващ за мен, а карането на Ферари по Таймс Скуеър и създаването на огнени кълба още повече ме мотивира за ролята. Ролята на Дрейк предпоставя да изразиш арогантността и помпозността по креативен и атрактивен начин – неща, които всеки човек притежава в определен момент. Дрейк Стоун е глупак, а винаги е по-лесно да изиграеш такъв типаж, отколкото наистина да бъдеш такъв!

БЕНЕТ (Омар Бенсън Милър)
е съквартирантът и колега на Дейв от университета. Той е добър приятел на Дейв и винаги се опитва да го отвлече от скучния му живот и го кара да поживее истински. „Бенет не е просто съквартирант на Дейв, той е основен мотиватор за Дейв,” казва Милър. „Той е един от малкото хора във филма, които карат Дейв да бъде проактивен в живота и да прави повече неща, отколкото да бездейства. В моята роля аз се опитвам да науча Дейв да преследва важните неща в живота, като момичето, което обича, магията и магьосничеството, както и учението.”

МЛАДИЯТ ДЕЙВ (Джейк Чери) е несигурен и уплашен 10годишен младеж, който е влюбен в съученичката си Беки Барнс. Когато случайно попада в мистериозния магазин наречен Аркана Кабана, той се среща с магьосника Балтазар Блейк, и научава – независимо колко невероятно да звучи – че ще бъде много силен магьосник един ден. „Дейв е несигурен в себе си и объркан. Той е от зубърите, но от тези, които всички харесват,” казва Чери.

АБИГЕЙЛ УИЛЯМС (Никол Ехингър) е много млада магьосница, последовател на Моргана, която е обвинена във вещерство през 17 век. В нейните черно-бели пуритански дрехи, Абигейл изглежда невинна, което разбира се е чиста илюзия. „Аз играя зла магьосница, която след освобождаване от гримхолда, отвлича и предава Беки на Хорват,” казва Ехингър.


ЛЮБОПИТНИ ФАКТИ ЗА ФИЛМА

  • Специалният авомобил на Балтазар Блейк (Никълъс Кейдж) е много рядък модел Ролс-Ройс Фантом от 1935 г. Двигателят му, познат като „Мерлин”, е използван в бойните самолети на Британия, с които тя печели Втората световна война. Точно копие на истинския Фантом е създадено специално за каскадите във филма и привлича вниманието на хиляди туристи по време на снимките в Ню Йорк.

  • Четирите истински вълка, които Максим Хорват (Алфред Молина) пуска да преследват Дейв Стътлър (Джей Барушел) се казват Бандит, Сиера, Самсон и Такода. Те живеят във ферма в Ню Джърси.

  • Колоритният китайски фестивал, по време на който драконът оживява, е сниман в продължение на две седмици на Елридж стрийт, в сърцето на нюйоркския квартал Чайнатаун. Повече от 2000 човека от местната китайска общност се явяват на допълнителния кастинг за 500 статисти.

  • Изобретенията, философията и духът на противоречивия и брилянтен изобретател Никола Тесла се преплитат по време на целия филм. Изключително съвпадение е, че последният ден на снимките съвпада с153-та годишнина от рождението му. Кадрите са заснети в катедралата Сейнт Джон на махнатънската улица 110, където повече от 2000 души са уважили поклонението на великия учен.

  • Във филма „Чиракът на Магьосника” книгата със заклинания, наречена Енкантус, тежи невероятните 34 килограма.  Специално за снимките на продължението на „Фантазия” са създадени по-леки дубликати, включително екземпляр, тежащ „едва” 4.5 килограма, и водонепромокаем вариант на Енкантус.

  • Всяка една страница от необятния Енкантус е трябвало да бъде старателно състарена от специалисти по средновековно книговезане. Използвани са методи от поръсване на хартията с пясък до оцветяването ѝ с чай.

  •  „Чиракът на магьосника” е седмият филм на Никълъс Кейдж с продуцента Джери Брукхаймър и третата му съвместна продукция с режисьора Джон Търтълтауб. Имената на продукциите са: „Да изчезнеш за шейсет секунди”, „Съкровището”, „Съкровището: Книгата на Тайните”, „G-Force”, “The Rock”, “Con Air”.

  • Дизайнерът на сценични костюми Майкъл Каплан и неговият екип създават 10 абсолютно еднакви копия на дългото кожено сако на Балтзар Блейк (Никълъс Кейдж). Всичките му пръстени също са ръчна изработка.
Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Интересно, нали? Споделете тази публикация с вашите приятели във Фейсбук и Вайбър

Още публикации за: Чиракът на магьосника

С приходи от 177 518 лева, „Чиракът на магьосника” оглави класацията за изминалия уикенд.

Чиракът на магьосника / The Sorcerer`s Apprentice (2010) - премиера 23 юли 2010

„Поверително от...” представя премиерата и кадри от мейкинга на „Чиракът на магьосника” с Джери Брукхаймър и Никълъс Кейдж

Ню Йорк „оживява” на гала премиерата на „Чиракът на магьосника”